سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص سهمیه جدید نهاده دامی به عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۴۷۰ تن جو به منظور تأمین نهاده‌های دامی به عشایر استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عصمتی‌پور مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به این که ۲ هزار و ۴۷۰ تن جو به منظور تأمین نهاده‌های دامی به عشایر استان اختصاص یافته است گفت: سهمیه جدید اختصاص یافته در روز‌های آینده بین عشایر استان توزیع می‌شود.

او افزود: همچنین در سه ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۳۷۷ تن نهاده دامی یارانه‌ای بین عشایر استان توزیع شده است و ماهانه برای هر رأس دام عشایر سه کیلوگرم نهاده دامی یارانه‌ای توزیع می شود.

عصمتی پور بیان کرد: خشکسالی بی‌سابقه امسال شرایط سختی را برای عشایر در تأمین علوفه دام رقم زده است و به دلیل فقر مراتع، عشایر ۸۰ درصد دام خود را به صورت دستی تغذیه می‌کنند که هزینه‌های سنگینی را بر روی دست آن ها می‌گذارد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی عنوان کرد: عشایر در نوک پیکان خشکسالی قرار گرفته اند و بیشترین حجم خسارت را متحمل شده اند که کم‌آبی و کمبود و گرانی علوفه مهمترین مشکل جامعه عشایری است و شرایط سختی را برای آنان ایجاد کرده است.

او ادامه داد: پارسال ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای تأمین نهاده‌های دامی به عشایر پرداخت شد که این تسهیلات از آغاز امسال تاکنون به ۶۳ میلیارد تومان رسیده است.

عصمتی پور اظهار کرد: مشکلی در پرداخت تسهیلات به عشایر و اتحادیه‌های عشایری نداریم و تسهیلات در اختیار عشایر و اتحادیه قرار می‌دهیم تا نسبت به ذخیره‌سازی علوفه برای دام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.