سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت وزارت نیرو با شیرین سازی آب دریا برای شرب در گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از صدور مجوز اولیه شیرین سازی ۳۲ میلیون متر مکعب از آب دریا برای شرب در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بخش زیادی از آب شرب در استان از منابع سفره‌های زیرزمینی بوده و برای میان مدت و بلند مدت از نظر کمی و کیفی غیرقابل اتکا است.

او افزود: برای همین در برنامه‌های میان مدت به دنبال استفاده از ظرفیت سد‌ها هستیم و بخشی از آب شرب استان هم در افق ۱۴۲۵ باید از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین شود.

حسینی گفت: مطالعات و برآورد‌های متعددی در این باره انجام شده و درخواست استان مجوز ۱۰۰ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی آب دریای خزر است تا ۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین تولید شود و عمدتا در شهرستان‌های غرب استان از جمله بندرترکمن، گمیشان، کردکوی، بندرگز، آق قلا و گرگان مورد استفاده قرارگیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: پیگیری‌های زیادی را از سال‌های قبل به ویژه از نیمه دوم سال ۹۹ تاکنون انجام دادیم و بر اساس این پیگیری‌ها فعلاً با بخشی از این درخواست موافقت شده است.

حسینی گفت: بر همین اساس ۳۲ میلیون متر مکعب مجوز شیرین سازی برای تامین نیاز شرب و بهداشت نقاط جمعیتی از آب دریای خزر در افق ۱۴۲۵ موافقت شده است که مراحل بعدی از جمله جذب سرمایه گذار در برنامه شرکت قرار دارد.

او افزود:  برای بقیه این درخواست نیز تأکید شده با قید فوریت نسبت به تدقیق منابع و مصارف در افق ۱۴۲۵ با استفاده از سند‌های بالادستی مختلفی که در زمینه آب وجود دارد، مطالعات لازم انجام شود.

 

انتهای پیام/ق 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.