سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش نیرو‌های نظامی تاجیکستان

رئیس جمهور تاجیکستان گفت: اوضاع افغانستان متشنج است و ما برای آگاهی از آمادگی رزمی نیروهایمان، دستور بررسی آماده باش آنان را صادر کردیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور تاجیکستان اعلام کرد که نیرو‌های مسلح  این کشور برای اولین بار در تاریخ استقلال و جمهوری  این کشور برای بررسی آمادگی رزمی در حالت آماده باش قرار گرفتند. 

این دفتر مطبوعاتی تصریح کرد: این بازرسی و آماده باش نظامی طی یک عملیات سه ساعته و به دستور امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان انجام شد.

رحمان در سخنرانی خود مقابل نیرو‌های نظامی کشورش تأکید کرد: اوضاع افغانستان بسیار متشنج و غیرقابل پیش بینی است و در این راستا نیرو‌های مسلح یعنی همه واحد‌های نظامی و همچنین نهاد‌های اجرای قانون کشور برای اطمینان از آمادگی رزمی آن‌ها در بالاترین سطح برای جلوگیری و مقابله با تهدید‌های واقعی و بالقوه و انجام اقدامات فوری و اضافی مربوطه  دستور برگزاری بررسی آمادگی نظامی را دارند.

رئیس جمهور تاجیکستان  افزود: وظیفه اصلی اطمینان از حفاظت قابل اعتماد از مرز‌های کشور و بسیج همه نیرو‌ها در این زمینه است.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، به منظور بازرسی از آمادگی رزمی واحد‌های نظامی، ۱۰۰ هزار افسر و سرباز نیرو‌های مسلح و ۱۳۰ هزار افسر و سرباز ذخیره برای اولین بار در تاریخ کشور مستقل تاجیکستان با یک زنگ خطر در سراسر کشور جمع شدند و  آمادگی رزمی آن‌ها بررسی شد.

در این بررسی آمادگی جنگی ۱۰۲۳ زره پوش،  ۱۶۷ ۳ موتور و  وسایل نقلیه ویژه، ۴۴۷ قبضه توپ و خمپاره، ۲۳۴ سیستم دفاع هوایی و ۴۵ هواپیمای نظامی و ترابری و بالگرد شرکت کردند.

صبح امروز، اندره رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد گروه طالبان کنترل مرز‌های تاجیکستان را در دست گرفته است.

او عواقب خروج عجولانه آمریکا و برخی کشور‌های ناتو از افغانستان را از دلایل اصلی این اوضاع برشمرد  و گفت: استان‌های شمالی که تا حدی آرام و بی‌تنش محسوب می‌شدند اکنون به نقاط متشنجی تبدیل شده‌اند. طالبان تقریبا کنترل تمام مرز‌های تاجیکستان را در دست گرفته است. برخی سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش که از روسیه بازداشته شده‌اند، اکنون در مرز تاجیکستان مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.