سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت:

راه خروج از پیک پنجم کرونا همراهی مردم است

جان بابایی گفت: برای عبور کم خطر از پیک پنجم کرونا تنها همراهی مردم می‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در سفر دو روزه خود به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، در شهر خاش از بخش مراقبت‌های ویژه کووید-۱۹ بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر بازدید کرد.

افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (PICU) در بیمارستان امام خمینی (ره) خاش گام دیگری در تکمیل چرخه درمانی استان سیستان و بلوچستان بود که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت صورت گرفت،  این بخش با ۷ تخت ویژه و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تکمیل، تجهیز و افتتاح شد.

جان بابایی در این بازدید گفت: سیستان و بلوچستان همچنان در صدر اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است،  از این رو تامین نیاز‌های این استان را معطل جابجایی‌های مدیریتی و فعالیت دولت جدید نخواهیم کرد و بر اساس اولویت فنی، برخی از این مسایل در دولت فعلی برطرف خواهد شد.

او در ادامه این سفر دو روزه، از بیمارستان پاستور بم بازدید و از نزدیک روند ارائه خدمات به بیماران را مورد ارزیابی قرار داد.

معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید گفت: تنها همراهی مردم می‌تواند در خروج ما از پیک پنجم موثر باشد و با سرعتی که در واکسیناسیون در حال رخ دادن است زمان زیادی نمی‌گذرد تا شرایط آرام‌تر شود؛ قطعا تصمیم‌های گرفته شده باعث می‌شود به سرعت سیرصعودی این بیماری کاهش پیدا کند و مرگ و میر صفر شود.

او بیان کرد: مردم باید بدانند حتی اگر فردی واکسن هم زد نباید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را کنار بگذارد و در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی شرکت کند.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره کمبود تخت در بیمارستان‌ها توضیح داد: در تمام دنیا کشوری نبوده که درگیر بیماری کرونا شود و با کمبود تخت مواجه نشده باشد.

جان بابایی ادامه داد: در شهرستان بم کمبود تخت نداریم و مردم نگران این موضوع نباشند، زیرا کادر درمان تمام توانشان را در مبارزه با این ویروس گذاشته اند.

او  تصریح کرد: باید به سمتی برویم که تولید بیماری نشود و هر سیستمی یک ظرفیتی دارد و اگر از حدی بالاتر برود سیستم پاسخگو نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر بهداشت اظهار کرد:همچنین کشور ما برخلاف سایر کشور‌های دنیا که مشکلات جدی در مبارزه با این ویروس پیدا کردند دچار آنچنان مشکل حاد نشده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
معاون وزیر بهداشت اظهار کرد:همچنین کشور ما برخلاف سایر کشور‌های دنیا که مشکلات جدی در مبارزه با این ویروس پیدا کردند دچار آنچنان مشکل حاد نشده است:)) اینجاش جالب بود...آقای معاون وزیر بهداشت که مسئولیتت سر و سامان دادن به اوضاع وحشتناک بیماری که کشور رو درگیر کرده چرا جوانهای بیچاره رو می خواهید بفرستید سر جلسه کنکدر ارشد اونم تواین شرایط .؟آیا شما انسانید؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۰۴ ۳۱ تير ۱۴۰۰
اگر بعضی نخواهند همراهی کنند چه؟؟؟؟