سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هزینه کرد ۲۴۰۰ میلیاردی بیمه برای بیماران کرونایی

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت ۲۴۰۰ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از مسائل مهم امروز در نظام سلامت بحث کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم به خصوص دهک های پایین جمعیت و افراد کم برخوردار است. آمارها نشان می دهد که در حدود هشت درصد از مردم به علت هزینه‌های درمانی فقیر خواهند شد و این موضوع به معنای کاهش حمایت های مالی و‌خاقظتی از جیب مردم است.

کارشناسان معتقدند که کاهش پوشش بیمه ای یا همان تعرفه می تواند بسیاری از زندگی های افراد را به دلیل هزینه های کمر شکن تحت تاثیر منفی خود قرار دهد و کارشناسان معتقدند که در چنین شرایط فعلی و در دوران سخت کرونایی افزایش حمایت مالی از مردم و به ویژه بیماران باید انجام شود .

مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حمایت های مالی و پوشش بیمه ای بیماران کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر پوشش بیمه ای ما در بخش خصوصی بر مبنای تعرفه بخش دولتی بوده و از آنجایی که تعرفه بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ بیشتر از تعرفه بخش دولتی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل پوشش بیمه ای در بخش خصوصی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: پوشش بیمه ای از ۲۹ درصدمجموع تعرفه های آزمایشگاهی پوشش بیمه به حدود ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است. بر اساس قوانین فعلی پوشش بیمه ای در بخش خصوصی خرید خدمت ما بر مبنای بخش دولتی است و این اختلاف پوشش یا کاهش پوشش بیمه ای ناشی از اختلاف قیمت بخش دولتی یا خصوصی است.

رضایی بیان کرد: تلاش ما بر این است که پوشش بیمه ای را افزایش بدهیم و این کاهش باب میل سازمان بیمه سلامت نبوده است.

او تاکید کرد: پیشنهاداتی در زمینه پوشش بیمه و حمایت مالی به شورای عالی بیمه داده ایم که در صورت تصویب و موافقت خواهان این موضوع هستیم که خدمات خودمان را در بخش سرپایی به اندازه تعرفه بخش خصوصی افزایش بدهیم.

رضایی افزود: در حال حاضر ۲۴۰۰ میلیارد تومان سازمان بیمه سلامت در بخش کرونا هزینه کرده است. متوسط هزینه های بیماران تحت پوشش بیمه سلامت شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بخش بستری بوده است که از این مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را بیمه سلامت قبول کرده است. بخشی از اقلام دارویی مصرفی ویژه بیماران کرونایی از گذشته تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشتند  وسایر اقلام دارویی نیز بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بالغ بر هزار میلیارد تومان از هزینه های کرونایی سازمان های بیمه گر تحت پوشش  داروها است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
فقط امسال 25 هزار میلیارد از جریمه ها به جیب زدین ، خب خرجش کنین دیگه