سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی کردستان نسبت به وزش باد شدید

اداره کل هواشناسی کردستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد نسبتا شدید طی امروز و فردا درکردستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اداره کل هواشناسی کردستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد نسبتا شدید طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در کردستان هشدار داد.

در  این اطلاعیه آمده است: الگوی نقشه‌های جوی نشان می‌دهد که طی امروز و فردا (پنجشنبه) وزش باد نسبتا شدید و در محدوده هشدار است که این شرایط سبب بروز پدیده گرد و خاک محلی و گسترش آتش سوزی‌های احتمالی در سطح استان می‌شود.

در ادامه عنوان شده است: همچنین در روز‌های پایانی هفته شرایط برای شکل گیری چشمه‌های گرد و خاک بر روی عراق و انتقال بخشی از غبار همسایه به استان وجود دارد.

این اطلاعیه افزوده است: دمای هوا نیز طی امروز و فردا گرمتر می‌شود و انتظار می‌رود دما در نواحی جنوبی و جنوب غربی استان به بالای ۴۰ درجه سلسیوس برسد.

براساس این اطلاعیه؛ عدم انجام فعالیت‌های ورزشی متاثر از وزش باد، عدم صعود به ارتفاعات، عدم حضور سالخوردگان و بیماران قلبی و عروقی در خارج از منزل در زمان بروز گرد و خاک و اطمینان از خاموش کردن آتش در فضا‌های دارای پوشش گیاهی و جنگلی و اماکن تفریحی استان توصیه می‌شود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.