سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زانو زدن زنان فوتبالیست در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

پیش از آغاز دیدار تیم‌های فوتبال زنان انگلیس و شیلی در چارچوب بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بازیکنان ۲ تیم در اقدامی ضد نژادپرستی زانو زدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (چهارشنبه) تیم‌های فوتبال زنان انگلیس و شیلی در چارچوب بازی‌های المپیک توکیو در ساپورو به مصاف هم رفتند که انگلیس موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسد. بازیکنان ۲ تیم قبل از آغاز این دیدار در اقدامی ضد نژادپرستی زانو زدند. این اقدام با هدف افزایش آگاهی در مورد نابرابری نژادی انجام شد.

کمیته بین المللی المپیک قانون ۵۰ خود را که اظهار می‌دارد "هیچ نوع تظاهرات یا تبلیغات سیاسی، مذهبی یا نژادی در المپیک مجاز نیست"، به نوعی لغو کرده است.

اکنون به ورزشکاران اجازه داده شده است که نظرات خود را در زمین مسابقه بیان کنند، به شرطی که این کار را بدون اخلال در بازی‌ها و با احترام به سایر رقبا انجام دهند.

"استف هافتون" کاپیتان زنان انگلیس در این باره گفت: "این موضوعی بود که ما چند هفته در مورد آن صحبت کرده بودیم و ما آن قدر احساس قدرت می‌کنیم که می‌خواهیم با همه انواع تبعیض و نابرابری، نه فقط در ورزش بلکه در جهان بجنگیم. "

پس از کشته شدن "جورج فلوید" شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، زانو زدن به نماد اعتراضات جدید علیه نژادپرستی در جهان تبدیل شده است.  این حرکت پس از آن شکل گرفت که یک افسر پلیس آمریکا، یک سیاه پوست غیر مسلح را روی زمین خواباند و زانویش را روی گردنش قرار داد و باعث خفگی و مرگ او شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.