سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمشیربازان ایرانی به دنبال کسب اولین مدال المپیک

شمشیربازان ایران این بار هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی رقابت‌های المپیک حضور دارند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی شمشیربازی ایران، برای ششمین بار در بازی های المپیک شرکت می‌کند. اولین بار در سال ۱۹۶۴ بود که شمشیربازان ایرانی حضور در المپیک را تجربه کردند.

شمشیربازی ایران این بار در رقابت های المپیک نه فقط در مسابقات فردی بلکه در بخش تیمی هم حضور دارد. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی چهار ورزشکار کشورمان هستند که در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ شرکت می‌کنند. پیمان فخری سرمربی تیم شمشیربازی ایران است.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی ایران، در برنامه رادیویی درباره آخرین وضعیت ورزشکاران کشورمان در توکیو گفت: روز گذشته ورزشکاران اسلحه سابر ایران تمرینی چند ساعته ای را در توکیو داشتند.

او افزود: شمشیربازان ایران شرایط خیلی خوبی دارند و همه آماده افتخارآفرینی هستند. به هر حال فرصتی برای تاریخ‌سازی شمشیربازی کشورمان فراهم شده است. همه با انگیزه و با هدف کسب مدال در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

باقرزاده اظهار کرد: ما در بخش انفرادی بازی های شمشیربازی المپیک، سه نماینده داریم(مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری). مسابقات این بخش دوم مرداد آغاز می شود. در بخش تیمی چهار نفره هم محمد فتوحی به جمع ورزشکاران ایران اضافه می شود. ششم مرداد ماه به مصاف ایتالیا خواهیم رفت. اگر در آن مسابقه پیروز شویم، با برنده آمریکا و مجارستان مسابقه می‌دهیم و یک قدم به فینال نزدیک‌تر می‌شویم.

بهترین عنوان شمشیربازان ایرانی مقام چهارم مجتبی عابدینی در المپیک ۲۰۱۶ ریو است. مجتبی عابدینی سومین حضور و علی پاکدامن دومین حضور خود در این بازی‌ها را تجربه می‌کنند. فدراسیون شمشیربازی ایران اعلام کرده، حتی اگر شمشیربازان موفق به کسب مدال نشوند پاداش دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.