سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدعت ژاپنی‌ها در واژگان مراسم افتتاحیه المپیک توکیو

بر اساس اعلام یک مقام دولتی ژاپن امپراتور این کشور در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو بر خلاف منشور المپیک از واژه "جشن" استفاده نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام دولتی ژاپن گفت، ناروهیتو امپراتور ژاپن هنگام افتتاح بازی‌های المپیک توکیو، ممکن است از به کار بردن کلمه "جشن" یا اصطلاحات مشابه خودداری کند.

به گفته این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، با توجه به همه گیری ویروس کرونا، دولت و کمیته برگزاری المپیک توکیو در حال برنامه ریزی برای حذف این کلمه هستند که معمولاً در مراسم افتتاحیه المپیک‌های گذشته استفاده می‌شد.

منشور المپیک تصریح می‌کند که رئیس کشور میزبان بازی‌ها را افتتاح اعلام کند. در این منشور نمونه‌هایی از نحوه اعلام افتتاحیه آمده و در این میان کلمه "جشن" هم ذکر شده است.

به گفته این مقام مسئول، برگزارکنندگان ژاپنی در تلاش هستند تا جایی که ممکن است از به کار بردن عبارات شاد و فرخنده خودداری کنند.

البته در منشور المپیک آمده است که "محتویات و جزئیات همه سناریو‌ها، زمان بندی و برنامه‌های همه مراسم‌ها باید قبلا برای تصویب به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال شود. "

آژانس خاندان سلطنتی اعلام کرد، امپراتور بعد از ظهر پنجشنبه در کاخ سلطنتی با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار خواهد کرد. همچنین امپراتور قبل از رفتن به مراسم افتتاحیه، احتمالاً بعد از ظهر جمعه، با سران کشور‌های خارجی دیدار خواهد کرد.

  با وجود حضور امپراتور در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، ملکه ماساکو در مراسم روز جمعه در استادیوم ملی شرکت نخواهد کرد، زیرا هدف برگزارکنندگان کاهش تعداد حاضران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

به گفته مقامات آژانس، به دنبال تصمیم بی سابقه اوایل ماه جولای برای برگزاری بازی‌های المپیک پشت در‌های بسته، هیچ یک از اعضای خانواده امپراتور هم در مراسم افتتاحیه حضور نخواهند داشت.

ناراهیتو سومین امپراتور ژاپنی است که نقش حامی افتخاری بازی‌های المپیک را پذیرفته و اولین کسی است که آن را هم برای المپیک و هم برای پارالمپیک به عهده گرفته است.

پدر ناراهیتو، امپراتور آکیهیتو، بازی‌های زمستانی ناگانو ۱۹۹۸ را افتتاح کرد، در حالی که پدربزرگ او، امپراتور هیروهیتو، افتتاحیه بازی‌های تابستانی ۱۹۶۴ توکیو و بازی‌های زمستانی ساپورو ۱۹۷۲ را بر عهده داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.