سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامه نماز عید قربان در استان همدان

نماز عید قربان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای باز در استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام حجت الاسلام مولایی رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان از برگزاری نماز عید قربان در سطح استان خبر داد و گفت:  این مراسم معنوی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز اماکن مذهبی شهرستان‌های تابعه استان و به صورت محدود برگزار می‌شود.

او افزود: آیین معنوی و پرفیض نماز عید سعید قربان صبح  چهارشنبه پس از طلوع آفتاب در محوطه باز مسجد جامع شهر همدان (ساعت ۶.۳۰) به امامت حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد حسن فاضلیان» امام جمعه موقت همدان برگزار می‌شود.

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان با تاکید بر رعایت فاصله فیزیکی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: نمازگزاران می‌بایست با ماسک، سجاده و مهر شخصی در نماز عید قربان حضور یابند.

مولایی افزود: افراد مُسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افرادی که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند، از شرکت در نماز عید قربان خودداری کنند.

او گفت، نماز عید قربان در سطح شهرستان‌های تابعه استان همدان نیز براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی اقامه خواهد شد.

همچنین آیین معنوی دعای عرفه همزمان با نهم ذی الحجه با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و زمان محدود در فضای باز مساجد و اماکن مذهبی شهرستان‌های تابعه استان همدان برگزار شد.

این مراسم معنوی  در هفت نقطه از شهر همدان و در فضای باز باغ موزه دفاع مقدس، گلزار شهدای پارک مردم، حسینیه امام خمینی (ره)، دشت میشان الوند، امامزاده عبدالله (ع)، حسینیه سید الشهدای شهرک مدنی و حوزه علمیه آخوند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

برگزاری آیین پرفیض دعای عرفه هشت مکان در شهرستان ملایر، ۶ مکان در شهرستان رزن، هفت مکان در شهرستان نهاوند، ۱۴ مکان در شهرستان بهار، ۲۳ مکان در شهرستان تویسرکان، چهار مکان در شهرستان فامنین و بوستان شهید رجایی در شهر اسدآباد اجرا شد.

روز عرفه ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات‌ها و دعا‌هایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.