سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیلات ویژه برای خرید کشتی‌های رو رو

سرمایه گذاران علاقمند به خرید شناور‌های رو رو از سازمان بنادر و دریانوردی کشور تسهیلات کامل دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه سیاست سازمان بنادر و دریانوردی‌ فعال کردن کشتی‌های رو رو در بنادر شمالی کشور است، گفت: این سازمان به سرمایه گذاران علاقمند به خرید شناور‌های رورو از محل وجوه اداره شده این سازمان تسهیلات کامل پرداخت می‌کند.

او به ظرفیت‌های فراوان برای استفاده از کشتی‌های رورو در بنادر شمالی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات ورود و خروج کالا از مرز‌های کشور در برخی مقاطع زمانی و ارائه تخفیف‌های ویژه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و تخفیفات ویژه حمل کالا از سوی مالکان این شناورها، استقبال خوبی برای استفاده از کشتی‌های رورو در بنادر شمالی کشور شده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه استفاده از شناور‌های رو رو به دلیل نبود کالای دو طرفه مدتی است کاهش یافته است. ادامه داد: استفاده از کشتی‌های رورو زمانی صرفه اقتصادی بالایی دارد که حمل کالا دو طرفه باشد.


بیشتر بخوانید:
دروازه ورود به بازار کشورهای همسایه با تقویت صادرات دریایی استان‌های شمالی


سعیدی پور بازاریابی مناسب را شرط فعال شدن دوباره این شناور‌ها در بنادر شمالی دانست و گفت: احیای استفاده از شناور‌های رورو در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

او با بیان اینکه حمل کالا با استفاده از شناور‌های رورو هزینه حمل و نقل و جابجایی کالا را کاهش می‌دهد، گفت: بنادر مهم جهان استفاده از این شناور‌ها را به عنوان خدمات ویژه در بنادر خود ارائه می‌دهند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: این شناور‌ها در بخش‌های مختلف کارایی دارند، اما به طور ویژه در صادرات و واردات خودرو بیشتر استفاده می‌شوند.

سعیدی پور بر لزوم تنظیم تعرفه‌های مناسب برای فعال کردن این شناور‌ها تاکید کرد و افزود: تنها چالش استفاده از شناور‌های رورو در بنادر شمالی کشور یک طرفه بودن کالا که امیدواریم با بازاریابی مناسب کالا و خدمات این چالش حل شود.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.