سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از بیست و دومین مرکز روزانه توانبخشی در قزوین

بیست و دومین مرکز روزانه توانبخشی همزمان با فرا رسیدن هفته بهزیستی در قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی سالمندان گفت: انجام خدمات و فعالیت‌های آموزشی و توانبخشی، توانبخشی پزشکی، اجتماعی و حرفه‌ای با هدف افزایش کیفیت زندگی سالمندان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در این مراکز دنبال می‌شود.

وی افزود: در این مراکز خدمات آموزشی مانند آموزش شیوه‌های زندگی سالم، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های هنری مانند نقاشی، صنایع دستی، بافندگی، موسیقی، آموزش بهداشت و مراقبت‌های فردی و آموزش تغذیه سالم ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مراکز علاوه بر خدمات آموزشی، خدمات توانبخشی مانند ویزیت سالمندان توسط پزشک، فیزیوتراپی یا کاردرمانی بر حسب نیاز سالمندان، خدمات مشاوره‌ای سالمند و خانواده، خدمات پرستاری، خدمات مددکاری و خدمات گفتاردرمانی بر حسب نیاز ارائه می‌شود.

وارثی افزود: از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان از خدمات رفاهی، هنری و ورزشی مانند اردو‌های تفریحی و آموزشی، نمایش فیلم، سرگرمی‌های ذهنی کتابخوانی، شعرگویی و قصه خوانی نام برد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و بروز مساله زیست محیطی مثل شیوع بیماری کووید ۱۹، بازتوانی یا توانبخشی از راه دور با بهره گیری و استفاده از فن آوری‌های صوتی و تصویری برای ارائه مجازی خدمات پزشکی، بهداشتی، توانبخشی و آموزشی در بستر اینترنت و بدون نیاز به حضور فیزیکی توانخواه در شرایط بحرانی، در محل ارائه خدمات انجام می‌گیرد.

شهرداری‌ها اعتبارات مناسب سازی معابر را افزایش دهند

فرماندار قزوین نیز در مراسم بهره برداری از مرکز توانبخشی سالمندان در قزوین گفت: شورای شهر و شهرداری‌ها در دوره جدید مدیریتی خود باید اعتبارات مناسب سازی معابر برای سالمندان و معلولان را افزایش دهد.

شفیعی اظهار داشت: خدمت رسانی به سالمندان در مراکز توانبخشی نباید دچار روزمرگی شود و باید هر روز با انگیزه و شوق بیشتری به این افراد خدمت رسانی کرد.

وی افزود: در جوامع مختلف زیستن بهتر جزو دیدگاه‌ها و برنامه‌های اصلی حکومتداری است و در جمهوری اسلامی ایران دستگاه بهزیستی متولی این امر است تا برای کسانی که از زیستن بهتر محروم شده اند، خدمت ارایه کند.

فرماندار قزوین خاظرنشان کرد: خدمات بهزیستی روز به روز از کیفیت بیشتری برخوردار می‌شود و امیدواریم این مهم منجر به ارائه خدمات ایده آل به جامعه هدف شود.

وی افزود: در خدمت رسانی به سالمندان و معلولان نباید درگیر چگونگی ارائه گزارش کار به مراکز بالاتر باشیم و گزارش اصلی را باید به خداوند متعال ارائه دهیم که اگر این اقدام انجام شود در چنین فضایی با شور و اشتیاق اقدام خواهید کرد.

فرماندار قزوین اظهار داشت: شورای شهر و شهردار اعتبارات خوبی را که در راستای سلامت زیستن سالمندان و مناسب سازی معابر پیش بینی کنند تا بدین وسیله مشکلات این افراد برای حضور در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.