سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه های بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی در دهه ولایت

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه‌های زیادی برای دهه ولایت و عید غدیر از سوی بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سعید آخوندی دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی با بیان اینکه واقعه غدیر باید مانند واقعه عاشورا که تحول فرهنگی و اجتماعی در جهان ایجاد کرد، تاثیرگذار باشد، گفت: متاسفانه آن گونه که باید به مسئله غدیر توجه نمی‌شود و در این امر نقش رسانه‌ها می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و باید گفت ما نسبت به غدیر کوتاهی کردیم.

او  با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند غدیر نقطه اتحاد مسلمانان است، افزود: در غدیر باید سه کار معارفی، مناسکی و شعائری انجام شود که در زمینه مناسکی و شعائری در ایام غدیر کار‌هایی صورت می‌گیرد اما برای معرفت افزایی مردم نسبت به غدیر باید در طول سال کار شود و مخصوص به روز عید نیست.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی ادامه داد: اگر می‌خواهیم خطبه غدیر در بین خانواده‌ها ترویج پیدا کند باید در طول سال برنامه داشته باشیم؛ لذا بنیاد بین المللی غدیر ۱۱۰ مسجد را به عنوان پایگاه‌های تخصصی ترویج غدیر شناسایی کرد تا برای مساجد و حسینیه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برنامه کارگاهی، تبلیغی و ترویجی درباره عید غدیر داشته باشند تا غدیر از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام آخوندی در خصوص برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در قالب برنامه به رسم مولا علی، ۱۱۰ زندانی آزاد می‌شوند، ویژه برنامه «مشکل گشا علی» با ایجاد اشتغال برای ۱۱۰ خانواده نیازمند سید از برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر است. همچنین ویژه برنامه «اطعام علوی» با پیش بینی یک میلیون و ۱۱۰ هزار غذای گرم در شب و روز عید و توزیع آن در مناطق محروم استان پیش بینی شده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: ویژه برنامه «برکه غدیر» با تهیه ۱۱۰ هزار شل آب معدنی برای مردم خوزستان، برپایی کاروان‌های شادی و خودرویی با پیش بینی ۳۰۰ کاروان، ویژه برنامه «کودکان علوی» از طریق ایجاد نرم افزار کودکان علوی، ویژه برنامه لوای علوی که خادمین حرم امام رضا (ع) با پرچم حرم امام علی (ع) در بین خانواده‌هایی که مشکل دارند، حضور پیدا می‌کنند و ویژه برنامه «شب‌های سناباد» را از دیگر برنامه‌های غدیر است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی در خصوص شرایط کرونا و برنامه‌های پیش‌بینی شده، تاکید کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام ایستگاه‌های صلواتی در همه خدمات از جمله اطعام، تغدیه و خدمات فرهنگی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام آخوندی با اشاره به بودجه بنیاد بین المللی غدیر اظهار کرد: بودجه بنیاد بین المللی غدیر در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بود که این مقدار بسیار ناچیز است، لذا بیشتر خدماتی که از سوی بنیاد بین المللی غدیر ارائه می‌شود از طریق دریافت کمک‌های مردمی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و خیرین است و اکثر دستگاه‌ها در قالب پشتیبان با ما همکاری می‌کنند.

او با بیان اینکه امسال نیز بازسازی واقعه غدیر در مشهد افزود: با اجازه ستاد کرونا، بازسازی واقعه غدیر از سه روز قبل از عید در دو پارک کوهسنگی و ارم برگزار می‌شود و این ویژه برنامه در حرم مطهر رضوی در صحن غدیر و در روز عید صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام //ف. ب

برچسب ها: عید غدیر ، حاشیه شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.