سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسدود شدن حساب کاربری زن کوبایی به دلیل اعتراض به توییت کمیسر حقوق بشر سازمان ملل

اعتراض زن کوبایی به سوءاستفاده کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از عکسش موجب بسته شدن حساب کاربری او در توییتر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز، حساب توییتر یک زن کوبایی بدون دلیل خاصی بعد از اعتراض به کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد بسته شد.

میشل باشله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، از تصویر این زن استفاده کرده بود تا «معترضان» علیه دولت کوبا را به تصویر بکشد؛ در حالی که این زن در واقع از حامیان دولت بود و در راهپیمایی حمایت از دولت شرکت کرده بود.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در توییت خود از دولت کوبا درخواست کرد که به خواست اغتشاشگران توجه داشته باشد. او همچنین خواستار آزادی افرادی شد که در این جریان به زندان افتاده اند.

باشله در توییت خود از تصویر زنی کوبایی استفاده کرده بود که پرچم کوبا را در دست داشت و فریاد می‌زد. اما واقعیت این است که این زن حامی دولت کوبا بود.

بتی پاریول کوسادا-زن کوبایی- در توییتی به زبان اسپانیایی اعلام کرد که هرگونه سوءاستفاده از تصویرش به عنوان نمادی از اغتشاشگران را محکوم می‌کند.  اما پس از آنکه این زن مخالفت خود را با سوءاستفاده از عکسش اعلام کرد، توییتر حساب او را به بهانه واهی «فعالیت غیرعادی» بست.

باشله در مورد این مسئله سکوت کرده و هنوز عذرخواهی نکرده است.

حساب کاربری رسمی سازمان ملل که گویا با هوش مصنوعی اداره می‌شود توییت مسئله‌ساز میشله را حذف کرده و توییت جدیدی با همان متن، اما با تصویر دیگری در صفحه قرار داده است.

این دو توییت موجی از نارضایتی کاربران توییتر را به همراه داشته است. یک توییت که نقش باشله را به عنوان «ابزار» نشان می‌داد ۲۶ هزار بار لایک (مورد پسند) و ۸ هزار بار بازتوییت شده است.

مشکلات اقتصادی در کوبا به خاطر تحریم‌های ۶۰ ساله دولت آمریکا علیه این کشور است. در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در ماه ژوئن، ۱۸۴ کشور از جمله اتحادیه اروپا رای به لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا دادند. با این حال آمریکا تاکنون به خواست جامعه بین الملل توجهی نشان نداده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.