سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز مثبت زندگی در بستان

رئیس بهزیستی دشت آزادگان از افتتاح مرکز مثبت زندگی در بستان به منظور خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

سعیدی رئیس بهزیستی دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افتتاح مرکز مثبت زندگی در شهر بستان گفت: این مرکز برای خدمت رسانی بهتر به مددجویان تحت پوشش این نهاد راه اندازی شده  است.

او در خصوص خدمات رسانی این مجتمع افزود: بوسیله این مرکز کارگاه‌های آموزشی مختلف از جمله خیاطی، ماسک دوزی و... برگزار شده تا به مردم خدمت کنند.

سعیدی بیان داشت: ارائه خدمات الکترونیکی و سیستمی، گسترش و دسترسی بهتر مددجویان به خدمات، محله محوری و استفاده از امکانات محلی در جهت ارتقای کیفیت خدمات، کاهش رفت آمد‌های مددجویان به اداره و تسهیل خدمات از اهداف این مراکز هستند.

در پایان این مراسم رئیس بهزیستی شهرستان دشت آزادگان به همراه فرمانده سپاه بستان و مسئول مرکز بهزیستی مثبت زندگی بستان از کارگاه خیاطی ویژه مددجویان مرکز خدمات مثبت زندگی بازدید و در جریان روند کار آن‌ها قرار گرفتند.

از خدمات ۲۲ گانه‌ای که بوسیله  مراکز مثبت زندگی ارائه می‌شود می‌توان به  شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلام‌ها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‌های سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.