سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد؛

کشف کلاهبرداری ۷۰۰ میلیارد ریالی پیامکی در زنجان

سردار جهانبخش از دستگیری اعضای باند ۵ نفره کلاهبردار پیامکی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در پی دریافت شکایتی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد در قالب ارسال پیامک‌های برنده شدن در مسابقات، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس فتا استان زنجان در تحقیقات خود دریافتند که کلاهبرداری توسط اعضای یک باند صورت گرفته و متهمان با ارسال پیامک به مخاطبان خود به بهانه برنده شدن در برنامه‌های مختلف و مسابقات کدملی افراد را أخذ و وارد حساب اینترنتی آن ها شده و به بهانه ارسال جوایز کد ارسالی را دریافت و پس از به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد موجودی حساب آن‌ها را صفر کرده و با جابجایی مبالغ از طریق چندین حساب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: متهمان به منظور رد گم کنی اطلاعات حساب افراد را در اختیار دیگران قرار داده تا از آن طریق نسبت به خرید اقدام کنند.

سردار جهانبخش بابیان اینکه متهمان از طریق کارت‌های اجاره‌ای و سیم کارت‌های سرقتی و بی هویت اقدام به این کلاهبرداری می‌کردند، گفت: با اقدامات فنی و پلیسی کارکنان پلیس فتا استان زنجان ۵ نفر از اعضای اصلی این باند شناسایی، دستگیر و از متهمان بالغ بر ۳ هزار سیم کارت و بیش از ۲۵۰ کارت بانکی کشف شد.

او بابیان اینکه متهمان بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از مال باختگان کلاهبرداری کرده اند، گفت: از شهروندان تقاضا داریم که به منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌ها و جرایم سایبری به توصیه‌ها و اطلاع رسانی‌هایی که توسط پلیس فتا صورت می‌گیرد توجه کرده و در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.