سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل تن دادن افراد به ازدواج سفید چیست؟

فیاض گفت: ازدواج سفید بنیان و تعهدات قوی ندارد و ازدواج زودگذر و سطحی است. این نوع ازدواج به افراد اطمینان نمی‌دهد.


به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ایراندخت فیاض عضو کمیسیون مشورتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره ازدواج گفت: ازدواج بزرگترین سرمایه‌گذاری معنوی، اقتصادی و اخلاقی انسان است. شاید هیچ مواردی به اندازه این سرمایه گذاری اهمیت نداشته باشد. باید در ازدواج دقت‌های خاصی را انجام داد.

وی در ادامه بیان کرد: بهترین کار این است که سرمایه گذاری در یک جای مناسبی انجام گیرد. بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه هرکسی انرژی روانی و روحی است که می‌خواهد برای هر کاری بگذارد و برای ازدواج همه وجود خود و همه هستی معنوی، اخلاقی و عاطفی را تقدیم کند؛ بنابراین باید انسان خاطر جمع باشد که سرمایه‌اش هدر نمی‌رود و اطمینان خاطر روی این سرمایه‌گذاری انجام شود.

فیاض ضمن  اظهار تأسف از مرسوم شدن ازدواج‌هایی با عنوان ازدواج سفید، گفت: این نوع ازدواج بنیان و تعهدات قوی ندارد و ازدواج زودگذر و سطحی است. این ازدواج به افراد اطمینان نمی‌دهد. تعلق خاطر قلبی و عمیق و احساس امنیت روانی خوبی برای طرفین ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: ازدواج سفید باعث می‌شود، فرد همواره شناور باشد، زیرا که نمی‌داند زوجی که با آن زندگی می‌کند به او وفادار است یا خیر. این ازدواج، چون نمی‌دانند طرف مقابل برای خود است یا خیر، نمی‌تواند برای آینده پیش بینی‌های لازم را انجام دهد.

عضو کمیسیون مشورتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ازدواج با بنیان اساسی برنامه آینده زندگی مشخص است. ازدواج می‌تواند سرمایه گذاری آینده زندگی را پیش بینی کند، زمانی که ازدواج با بنیان‌های اساسی صورت نمی‌گیرد می‌بینیم که جوان در سن مثلا ۳۵ سالگی رسیده، ولی در نقطه صفر است. یک حرکت دوندگی شدید پرسرعت طرد میلی دارد که بعد از آن همه دوندگی باز می‌بیند سر جای اول خودش است.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج‌های موقت یا ازدواج‌های سفید نوع هدفمندی، امنیت روانی زندگی، برنامه ریزی و آرامش خاطر را از بین می‌برد. این گونه افراد که در ازدواج موقت یا ازدوج سفید به سر می‌برند، مدام خودشان را توجیه می‌کنند که زندگی خوبی دارند.

فیاض تصریح کرد: خوب بودن این ازدواج برای افراد این است که در زندگی مسئولیت و تعهدی ندارند. در ازدواج‌های ناپایدار جوانان انرژی‌های عاطفی، روانی و اخلاقی خودشان را در یک جایی سرمایه گذاری می‌کنند که با وزش باد ضعیفی از بین می‌رود.

وی در ادامه افزود: با تمام گرفتاری‌هایی که در زندگی متاهلی وجود دارد، ولی این اطمینان را به فرد می‌دهد که طرفین قلبا یکدیگر رامی خواهند و هدف و برنامه مشترکی در زندگی دارند. زمانی که زوجین به هدف‌هایی که در زندگی مشترک تعیین می‌کنند، می‌رسند احساس لذت و آرامش به آن‌ها دست می‌دهد حتی اگر برای رسیدن به آن سختی ها، تلاش‌ها و دشواری عای زیادی را متحمل شده باشند.

فیاض تاکید کرد: زوجین باید توکل به خدا و برکت را در وجود خودشان پرورش دهند. متاسفانه در نظام تربیتی در سطح اولیه و نظام فرهنگی در سطح بعدی ضعیف عمل کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید

برچسب ها: ازدواج سفید ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بی پولی بیکاری گرانی تورم و مهریه
علی
۰۸:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
مهریه مانع اصلی ازدواج
من
۰۸:۴۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
ازدواج کنیم که تا آخر عمر مهریه بدیم؟
فقط دنبال این هستید که جیب مارو خالی کنید
همون ازدواج سفید خیلی بهتره با این وضعیت کنونی
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
روح ازدواج مقدسه واقعا متاسفم برای کسایی که این امر مقدس را تجارت کردند و به نابودی کشوندند
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
هیچ
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
برام جابه یه همکار خانم داشتیم هرکی توی شرکت نماز میخواند یا روزه می گرفت را مسخره می کرد! خانم های با پوشش کامل را دست می انداخت! مدام عرب و اسلام را زیر سوال میبرد و میگفت تو ۱۴۰۰ سال پیش گیر کردید! ولی چنان به مهریه اعتقاد داشت می گفت سنت پیامبر اسلام هست!!!!
باید این موضوع را تو کتاب داستان های شگرف اضافه کرد
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
اگه مهریه خواست اسلام هست امام علی می فرماید: مهریه‌های زنان را گران و سنگین نکنید، زیرا سبب عداوت و کینه‌توزی می‌شود.
همچنین پیامبر می فرماید:در مهریه آسان بگیرید، زیرا مرد، کابین زن را می‌دهد، اما در دلش از او کینه و دشمنی به وجود می‌آید
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
اکثر خانم ها میگند مهریه پشتوانه طلاقه! بماند که من میگم ارزش گذاری هست ولی خب قبول پشتوانه طلاق
میشه بفرمایید پس چرا عندالمطالبه است؟ یعنی حتی اگه همسرتون عاشقانه سر زندگی اش باشه شما می تونید طلب کنید و اون باید پرداخت کنه ؟! خب مگه نمی گید پشتوانه طلاق، پرداخت اش را منوط کنید به زمان طلاق احتمالی! این کار را می کنید؟! هرگز!!!
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
مردها میگن طلاق نمیدهند ولی میرن سراغ زن دیگه
اینجاست که خانمشون طلب مهریه میکنه
شما به خانمت محبت کن دوستش داشته باش
کدوم خانم میاد اختاف ایجادکنه و زندگیشو نابود کنه
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
اگه زن رفت سراغ مرد دیگه چی؟!
ابزار مرد چیه؟!
اونجا اشکالی نداره!!!!!!
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خدا به فریادمون برسه
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج یعنی مرگ آرام و تدریجی
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
با توجه به وضعیت اقتصادی که نه خانواده دختر میتونه پول جهیزیه بده و نه اقا میتونه خونه و ماشین و هزینه های روزمره زندگی و مهریه بده پس جوانان از سوی اجبار روی به ازدواج سفید میارند لطفا اینارا اول به کارشناسا بکید بعد ازشون مصاحبه کنید
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام این قانون مهریه را بردارید. تا جوانان ازدواج کنند . تمام
رضا
۰۹:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
توکه پول نداری چطور میتونی خونه و لوازمات خونه و جشن عروسی بگیری؟؟
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
وقتی من در سال ۸۲ جدا شدم ۱۸۲ تا سکه دادم.
رضا
۰۹:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
میخواستی جدانشی
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
به سادگی مهریه نندازید
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
به سادگی مهریه قبول نکنید
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
زن ها فقط به دنبال گرفتن مهریه هستن
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
زن ها فقط دنبال گرفتن مهریه هستن
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج دائم مساوی است با بدبختی
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
حرف از روی بی عقلی!
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج دائم یعنی بدبختی
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج = بدبختی
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
نظر از روی بی عقلی!
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج مساوی است با بدبختی
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج یعنی بدبختی
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج نکنید بدبخت میشید
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج نکنید
ناشناس
۰۲:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج بی ازدواج
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
لاف عشق و طلب ۱۵۰۰ عدد سکه! زهی لاف دروغ!
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
عجیبه
واقعا نفهمیدید یا خودتونو به نفهمی میزنید
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بیشترنظرات خوندم واقعا به مردها حق میدم بترسند چون واقعا خودم اگ مرد بودم هیچوقت ازدواج نمیکردم چون گرونی بیداد میکنه و کار رسمی هم نیست و حقوق خیلی کمه.
ولی اینو بگم من یه خانم هستم از زمانیکه ازدواج کردم باحقوق کمه شوهرم ساختم شوهرم چندین دفعه بیکارشده همیشه حمایتش کردم خودم هم کار کردم
وباصرفه جویی زیاد الحمدالله زندگیمون لنگ نمونده
مهریه من هزارو پانصد سکه هست باشوهرم اختلافاتی هم داشتم حتی الانم گه گاه بگو مگو هم میکنیم ولی من شوهرم دوست دارم مهریه من زیاد هست ولی من حاضرنیستم شوهرموبا دنیا عوضش کنم البته پسرمو خیلی دوست دارم و قشنگترین لحظات برای من بودن در کنار پسرم و شوهرم هست
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
یه سوال؟ اگر همسرتون را دوست دارید و بهش علاقه مند هستید چرا ۱۵۰۰ سکه مهریه طلب کردید؟ درحالی که طبق فرمایش خودتون بعید میدونم حتی ۱۵ تا سکه اش را هم همسرتون بتونه بده! و باز بپرسم اگر همسر شما تو این مورد عقلانی رفتار می کرد و وقتی میدید به هیچ وجه قابلیت پرداخت ۱۵۰۰ سکه را نداره، مهریه را نمی پذیرفت شما چه می کردید؟ با کلی علاقه فقط به خاطر مهریه دورش خط می کشیدید؟!
ببخشید از نظر من طلب مهریه بالا در کنار اظهار علاقه به همسر یه پارادوکس هست!
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
شرط مهریه از پدرم بود بامن نبود
شرط من صداقت بود
بله درست میفرمایید قادر به پرداخت هیچ سکه ای نبود
و بهشون گفتم هیچوقت نمیخوام بخاطر مهریه بامن زندگی کنی
قبل از عقد دست من نبود.
چون پدر نداشت کمک کننده مالی هم نداشت
و واقعا اذیت شدیم
میدونم همه تلاششو میکنه تا من و فرزندم آسایش داشته باشیم.
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
من هم قبول دارم خیلی اوقات خانواده دختر در این زمینه حرف آخر را می زنند، ولی شما میتونستی بعد از ازدواج با ایشون برید محضر و مهریه را به ایشون ببخشید، چرا حالا که دست خودتون هست این کار را نکردید؟!
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مگه همسرتونو دوست ندارین؟فردا برید محضر و ۱۵۰۰ سکه مهریه رو ببخشید یا تبدیل به ۱۵ سکه کنین اگر اینکارو کردین ادعای حرفای عاشقانه رو داشته باشین واقعا انسان عاقل بین خودکشی و مهریه ۱۵۰۰ تایی اولی رو انتخاب بکنه به نفعشه
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا من همین حرف اون زمان بهشون زدم
وبعد از عقد هم بهش گفتم حاضرم همه مهریه ببخشم
ولی نباید کسی بفهمه
خودش گفت لازم نیست
الان هم اگ بخواد من حاضرم
نمیخوام بزور مهریه یا هرچیز دیگه کسی بخوادبامن زندگی کنه
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
خواهر من بحث این نیست که ایشون به زور مهریه با شما زندگی میکنه!
بحث اینه که چرا شما معیار علاقه همسرتون را روی تعداد سکه میزارید! نمیتونم قبول کنم که در باب مهریه حرف حرف پدرم بود مگه زمان قاجاره! الان دختر خودش حق انتخاب داره، خودش مهریه مشخص می کنه! منتهی چون خانم ها بین علاقه به پول و ژست عاشقی گیر کرده اند، ترجیح میدهند ژست عاشقی بگیرند و مهریه که خواست خودشون بوده را به خانواده ارتباط دهند
در ضمن ایشون به احترام شما نمیاد محضر ، شما رو یه برگه بنویس من کل مهریه را از همسرم گرفتم، و از اونجا به بعد هر کی پای زندگی اش ایستاد می تونه ادعای عشق کنه و از عشق صحبت کنه!
عشق حرمت داره، عشق قابل خرید و فروش نیست! معیار عشق سکه نیست!
درست میگید خیلی از خانم ها عاشق اند! عاشق پول! عاشق طلا! نه محبت و صداقت همسر
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
برادرمن درخانواده ماحرف پدرم ملاکه
ضمنا مشخصه شما به خانمها فقط از یه دیدگاه نگاه میکنید
که این درست نیست
و همینطور به مردها نمیشه فقط از یه دیدگاه نگاه کرد
ضمنا همسرم میدونه
حرفم هیچوقت عوض نمیشه
حالا دلش بخواد برگه هم امضا میکنم.
من بهش اطمینان کامل دارم
چون باچندین موضوع امتحانش کردم.
حالا شما دلتون میخواید باور کنید یانکنیداختیار باخودتونه.
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
ایشالاخوشبخت باشی
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
با نهایت احترام
اگه موقع ازدواج همسرتون می گفت من ۱۵۰۰ تا سکه را قبول دارم و حرف ام هیچگاه عوض نمیشه منتهی نمی خواد مکتوبش کنید! اونجا این حرف را از همسرتون می پذیرفتید!!!!!!
که حالا میگید حرف من هیچگاه عوض نمیشه!!! چطور اونجا باید مکتوب بشه و زیر هر برگ اش مرد امضا کنه ولی پای بخشیدن که میشه حالا لازم نیست مکتوب بشه به حرف هم اعتماد داشته باشیم!
منم با شما موافقم همه را با یه دید نباید نگاه کرد، فقط نمیدونم چرا توی دوست، آشنا، خانواده، همکار و ... من یکی شون را ندیدم همسرش مهریه پایین داشته باشه!
ان شاء الله که بازم باشند خانم هایی که دنبال عشق اند، دنبال همراهند، دنبال کامل شدن هستند! که اگه باشند همینجا از ته دل برای همشون آرزوی خوشبختی، سلامتی و شادی مضاعف دارم
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
۱۵۰۰ تا سکه، سکه ۱۱ میلیون، به عبارتی میزان مهریه ۱۶/۵ میلیارد!!!!

فرض کنیم آقا ماهی ۱۰ میلیون درآمد داره! یک ریال هم خرج زندگی نکنه! اونوقت پرداخت مهریه ۱۳۷ سال طول میکشه!!! تازه اگه تورم سکه و حقوق ایشون برابر باشه!

دقیقا همسر شما تاوان چی را باید بده!!!!
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا ثبت نمیشن
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
شما اصلا مطلب نمیگیرید
اون موقع اگ چیزی میگفت
که خانواده من قبول نمیکردند و دیگه ازدواجی صورت نمیگرفت
و قضیه ازدواج همون موقع منتفی میشد
اون موقع چون فامیلهای داماد مهریشون خیلی کمتر بود
و اینقدر مهریه و شرطهای دیگه اونو تعجب زده کرد
براش توضیح دادم مهریه توی فامیلهای ما اینقدره

ضمنا حرفهای من فقط به حرف نیست
و شریک زندگی من اینو فهمیده
از اول زندگیمون توی خرج و مخارج اولیه زندگی مثل خرج عروسی و خونه گرفتن
تنها نزاشتمش
بدون اینکه حتی خانوادم بدونن.

اونیکه نشسته و حساب کرده
مهریه یه خانم اینقدر پوله
کسی پسری مجبور به ازدواج نکرده
شما ازدواج نکنید
یا منتظر بشید
تا دختری بدون مهریه باهاتون ازدواج کنه
البته اینو بگم هردختری اگ مشکل نداشته باشه
پدرش به راحتی حاضر به شوهر دادنش نمیشه
ضمنا وقتی داخل جامعه ما بیشتر مردهابعداز سالها زندگی بازنی
کارهای دور از انصاف انجام میدن...
بخاطر همین
پدر دختر مجبور به سخت گیری میشه و مهریه و تعداد مهمان درروز عروسی و گرفتن خونه و.....تعیین میکنه
من اینو به پدرها حق میدم
همونطور که به پدرخودم حق دادم
دیدم توی نظرها مردها از خرج و مخارج حرف میزنند
بهشون حق میدم از خرج و مخارج بترسند
چون واقعا گرونی ها آدمو بیجاره میکنه
مخصوصا این اواخر که همه چی صدبرابر شده .

انشاالله شریک زندگی پیداکنین
که درکتون کنه
و تابتونه کمک کنه
خداراشکر میکردین که خدابهترین همدم بهتون داده.

انشاالله یه فکر به حال این گرونیها بکنن
تا جوونهامون بیکار نشن و شرمنده خونوادشون نباشن
یا جوونهامون احساس پوجی نکنن.
واقعا دلم میسوزه خیلی از دخترها و پسرهامیبینم خونواده دار
ولی بخاطر نبود امکانات نمیتونن ازدواج کنن

این خیلی ظلمه توی جامعه ما یه جوون نتونه سرشو بالابگیره و از پس مخارج زندگیش بربیاد.
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
خانم عزیز اینطور نیست که هردختری اگه مشکل نداشته باشه
پدرش به راحتی حاضر به شوهر دادنش نمیشه!!! واقعا از منطق شما آدم شاخ در میاره! یعنی تو منطق شما هر دختری که مهریه نداشته باشه یا مهریه پایین داشته باشه مشکل داره؟! واقعا متاسفم واسه این دیدگاه
در ضمن شما غصه قیمت مرغ و تخم مرغ را نخور! اونجایی که دست خودت هست را کوتاه نیومدی بعد دلت واسه جوون ها و هزینه های کمرشکن میسوزه!
این منطق ات که دیگه شاهکاره نمیتونی مهریه بدی ازدواج نکن! حتما از اون طرف ام تو منطق شما دختری که جهیزیه نمیتونه بده نباید ازدواج کنه!
واقعا متاسفم که حال و احوال اجتماع ما را چنین افکاری بهش جهت میده!
واقعا باید تاسف خورد!
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
شما فرمودید پسر دارید
حاضرید برای پسر خودتون دختری با ۱۵۰۰ سکه عقد کنید؟!!
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
یه جوری میفرمایید با پدرم بود آدم یاد روز اول مهد کودک میوفته! اگه واقعا تو این سن و سال پدرتون باید براتون تصمیم گیری کنه بهتر بود ازدواج نمی کردید، همچنان دختر بابا می موندید! هرچند که الان هم فکر کنم هنوز دختر بابا هستید و بعد همسر یک آدم!
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
چه جالب
برای جلوگیری از کارهای دور از انصاف آقا مهمون های عروسی را زیاد کنید!!! وزن سرویس طلا را افزایش دهید!
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
درود بر شما که چون مشکل نداشتی پدرتون ۱۵۰۰ سکه طلب کرده!

و درود بسیار بر دخترهای مشکل داری که مهریه پایین دارند، چون مشکل دارند، خدایا به خدایی ات از ته دل میخوام مشکلشون را حل کنی که این جوری از طرف ما تحقیر نشوند!
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
اقا چقدر بحث میکنید
تا صبح ام راجع تفاوت علاقه و مهریه و سکه صحبت کنید ایشون میگه من دوست اش دارم اونم دوستم داره ببینید ۱۵۰۰ سکه به زور بهم دادند!
حالا تا ۱۵۰۰ سال دیگه ام از مهریه صحبت کنید
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
فعلا که خانم اگه خیانت خانم ها به همسرشون بیشتر نباشه کمتر هم نیست!!!! یه سر به یه مشاور خانواده بزن متوجه میشی!
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
پر از تناقض پر از پارادوکس!!!!!
میفرمایید واقعا دلم میسوزه خیلی از دخترها و پسرهامیبینم خونواده دار
ولی بخاطر نبود امکانات نمیتونن ازدواج کنن!!
بعد خود شما چند خط بالاتر میگی اگه کسی نمیتونه مهریه بالا بده ازدواج نکنه!
خود شما و امثال شما با این افکارهاتون و تزریق اش به جامعه بزرگ تریپ سد ازدواج هستید! بعد دلسوزی ام می کنید برای جوان ها
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید بهتره و شخصیه هر کی هر نظری داره تمام
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
نظر از روی بی عقلی!
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
وقتی مریضی اومد سراغت
اون موقع میفهمی
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
والابه نظرمن قانون مهریه روبایدجوری تنظیم کنندکه طبق سالهای زندگی پرداخت بشه.نه اینکه یکی بیاددوسال زندگی نکرده فوراادعای مهریه بکنه وداروندارطرف روببره بره.این واقعاظلمه وعقلانی نیست.
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
به افرادی که سراغ این موارد میروند توصیه میشود اعتقاداتتان را قوی کنید کسی که اعتقادش قوی باشد میتواند به خدا اتکا کند و به سراغ ازدواج برود
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مهریه ها و خرج های بی خود
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بنظرم اسم صحیح این مدل ازدواج رو باید " ازدواج سیاه" گذاشت. کلمه سفید رو لکه دار کردند.
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
فقط حرف بی محتوا! فقط شعار!
فقط حرف از تساوی حقوق!!!
پای عمل چی! مرد باید خرج زندگی را بده! مرد باید هزینه مراسم ها و خرید را بده! مرد باید مهریه بده!
به جای اینکه رنگ ناخن با مانتو ست کنید یکبار حرف و عمل تون را یکی کنید! هزینه زندگی را نصف نصف کنید! موقع طلاق هم دارایی را نصف نصف کنید! آدم این کار هستید! یا میخواهید راحت وارد یک زندگی بشید، یکی دیگه خرج زندگی را بده و بعد هم موقع طلاق کل دارایی خودش تا ۵۰ سال آینده اش را پیش خور کنید برید دنبال زندگی تون!
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
شعار؟! تازه فهمیدی؟ این مملکت خیلی وقته با شعار و وعده وعید اداره میشه
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
به عنوان یک دختر خانم قبول دارم. حرفت درسته.
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خوب عزیزم موقع ازدواج شرط روددرست بزارین
من
۲۰:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
حرفتون رو قبول ندارم 23 ساله با همسرم زندگی کردم خیلی با اشتباه کاری و پنهون کاریاش از صفر شروع کردم با چند تا خانم مچش رو گرفتم ولی قسم خورده بودم بخاطر پسرم و دخترم ببخشمش و کمکش کنم که کردم الان صاحب یه مبلی خیلی بزرگی هستیم یه شعبه دیگه هم برا پسرم و خودم زدیم البته خیلی سال برا مردم کار کردیم الان به اینجا رسیدیم خدا رو سپاسگزارم
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
نظر من را منتشر نکردی حداقل این را منتشر کن
چرا اجاز نمی دهید مردم خودشان در مورد نوع ازدواجشان تصمیم بگیرند شما خیلی هنر دارید گرانی ها را درست کنید به نوع ازدواج چکار داریدوقتی دوطرف راضی باشند اجازه دهید ازدواج سفید بکنند
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج یک موضوع اجتماعی است. برای همین هم هست که باید ثبت رسمی بشود. فردی کردن ازدواج به معنی بی قانونی و بی بند و باری در جامعه است. پس باید ضابطه مند باشد.
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
هیچ بایدی وجود ندارد همه قوانین موضوعی هستند ومی توانند متناسب با شرایط تغییر کنند اجتهاددر اسلام برای همین است
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
جناب ناشناس ۱۹:۴۷ احکام اسلام با توجیهات جنابعالی جابه جا نمیشود
ذره
۲۳:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
اون موقع فرق انسان خلیفه الهی با حیوانات (گربه های توی کوچه و خیابان) چیست؟!
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید! خوب با کدوم پشتوانه بریم ازدواج دائم کنیم!؟ کی حمایت می کنه؟ یه سوئیت داغون ۵۰ متری توی اصفهان ۱۶۰ ملیون، مسئولین شوخیشون گرفته با این تورم سیاه بزار یه کم سفید باشیم، حقوق ۴ ملیونی! ،،،
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بالا بودن مهریه و مراسم های عروسی و عقد و....کمر شکن است اگر پدر و مادرها و دختران سطح توقعات پایین بیاید و ازدواج آسان شود و مسکن آنه تامین شود جوانان می توانند ازدواج کنند.
علی
۱۶:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
باید قانونی بزازن که سقف مهریه رو تعیین کنه

و اگه بالاتر از سقف مهریه باشه ، قانون به هیچ عنوان زیر بار نره،

خیلی از خانوما دلشون خوشه به قانونی که نه اسلامیه نه حد و مرزی واسه مهریه گذاشته

همینه که هر کی از راه رسید مهریه واسه خودش تعیین می‌کنه انگار آقایون رو گنج خوابیدن
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بحث مهریه نیست بحث تعهد و مسولیته که پسر و دخترها برا این کار بار نیومدن
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مهریه زیاد قدرتمندترین ابزار فشار بر مردهاست.
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
شما ازدواج را با مسابقه قویترین زنان ایران اشتباه گرفتی، هر موقع احساس قدرت کردی برو باشگاه ثبت نام کن، اونجا لیفت و پرس و ... بزن! بعد که قدرت تخلیه شد دنبال همراه و هم نفس بودی به ازدواج فکر کن
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام واقعا شما میتونید با اون مردی زندگی کنید که بخاطر مهریه زیاد نگهتون داشته و هیچ علاقه ای به شما نداره؟؟؟؟ به نظرم عشق مهمترین و محکم‌ترین چسب دلها به یکدیگر هستش نه مهریه بالا...بیزحمت کمی راجع به طلاق عاطفی مطالعه بفرمایید
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مهریه زیاد بزرگترین بهانه برای طلاقه

به محض اینکه کوچکترین اختلافی بین زن و شوهر پیش بیاد
زن سریع حرف از طلاق میزنه

مقصر مردها هستن که تن به مهریه زیاد میدن و همچین زندگی ، زندگی نخواهد شد
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مرد می تواند با محبت و شیرین زبانی واقعی(نه تصنعی و فریب کارانه) همسرش را راضی کند و نیازی به طلب کردن مهریه نیست
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
باسلام، نباید الکی فقط حرف بزنیم من جوان با وجود تحصیلات بالا از دانشگاه سراسری بیکارم، اونوقت زیر ۱۰ میلیون تومان زیر خط فقر که دولت اعلام کرده، من اصلا به ازدواج فکر نمی کنم چه سفید و چه دائم، ۲۰ سال درس خواندم بیکار، دوباره باید بخونم آزمون استخدامی و مصاحبه قبول شم تا فوقش کارمند بشم، با این تورم ما نابود شدیم حتی یه خونه نمیشه شهرستان اجاره کرد. شده ۶۰ میلیون رهن دو میلیون اجاره، بعد شما می گید. ازدواج سفید، چه ازدواجی اگه خانواده هامون پشتمون نبودن یا کمک مالی به ما نکنن، کسی به ما رحم نمی کنه؟ همه چی شده پول، تا دم در می ری پول، آبم حتی با پوله، فردا با چه روحی می خوایم تو صورت بچه هامون نگاه کنیم. بدون پول می تونیم شکمشونو سیر کنیم تنها چیزی که بهشون می تونیم بدیم حسرته، چیزی که خودمون در کودکی زیاد تجربه کردیم
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
البته اگه بررسی بشه مشخص میشه ازدواج سفید هم بیشتر شامل اوناست که ازدواج دایم دارن واقعا امار بگیرید تا متوجه بشید چه افتضاحی خانم ها ببار آوردن
رضی
۱۵:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
برای اینکه ذهنیت ما نسبت به پدیده های شوم را تغییر بدهند اسم آن پدیده ها را تغییر می دهند
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این کارشناس احتمالاً هیچ چیزی از ازدواج سفید نمیدونه . این ازدواج بر اساس عدم تعهد شکل گرفته و علت دیگرش تنوع طلبی نهفته یا آشکار در فرد است یعنی در این ازدواج افراد سرمایه گذاری عاطفی و مسئولیت و تعهد را با تساهل و تسامح یا تمسخر ارزشهای اخلاقی مورد پذیرش دین جایگزین می کنند . به ایشون بفرمایید هر پدیده ای را بر اساس بنیانهای همون پدیده نقد می کنند نه نظر شخصی در مورد کلیت آن
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اگه ازدواج با یه آدم باشعور و با محبت و قدرشناس باشه ارزش تحمل همه سختی هارو داره ، کسی که پا به پای تو برای زندگی تلاش کنه و خستگی ها و کلافه گی هاتو درک کنه و بهت روحیه و امید بده
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ما باید به اسرائیل حمله کنیم چون ریشه اش انجاست. مرگ بر اسرائیل
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خسته نشدید اینقدر چرت گفتید و مقصر رو یکی دیگه اعلام کردید
احسان
۱۵:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم که این خانوم هنوز به ازدواج به چشم سرمایه گزاری نگاه میکند.متاسفانه اکثر زنان مملکت همین دید را دارند .آیا مردان نیاز به امنیت روانی و آینده نکری ندارند ؟؟?؟؟؟؟؟؟؟ ازدواج در جامعه ما با توجه به مساله مهریه زنان یک سرمایه گزاذیه بسیار سود مند یک طرفه برای زنان و یک ریسک بزرگ بدون هیچ پشتوانه برای مردان است.
سید علی نعمتی هاشمی
۱۴:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
یعنی واقعا نمیدونید یا نمیبینید قیمت ها رو؟
کدوم خانواده دخترشونو بدون لوازم میدن که من برم بگیرم
شما واقعا نمیدوید یا نمیبینید؟
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خداوند عقل داده
عقلم شرایطو میبنه
میگه نه
پس ازدواج سفید و سیاه نه
کلا مجردی بهتره. مخصوصا واسه اقایون

جالبتر میدونید چی
دهه ۶۰ بهتر میفهمن دختری و میخواستیم بهش میگفتیم طاقچه بالا میزاشت . من طلا فروش . دکتر و مهندس میخواد.... الان معتاد کنتر خیابونم نمیره واسه ازدواج .جون من این براز باشه ادمین جان دمت گرم
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
آیا فقط یک اسم ازدواج دائم یا سفید میتونه ازدواج را خوب و بد کنه؟!!
من نمیگم ازدواج سفید چیز خوبیه! ولی آیا ازدواج دائم با این سخت گیری های مهریه و جهیزیه و مراسم و سرویس طلا و .... چیز خوبیه؟!!!
تو متن نوشتید تو ازدواج سفید فرد مطمئن به وفاداری طرف مقابلش نیست ! سوال؟!!! اینکه کلی سکه مهریه ازدواج دائم میکنند از وفاداری و حس اعتماد داره نشأت می گیره؟!
نه عزیز من با یک اسم ازدواج دائم نمیشه روی تموم اون بی اعتمادی ها سرپوش گذاشت!
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
یک اسم نمیتونه ازدواج رو خوب یا بد بکنه اما اگر کسی حاضر شد یک اسم رو وارد شناسنامه اش بکنه یعنی حاضره بابت اون فردی که اسمش رو وارد شناسنامه اش کرده تعهدی بده اما وقتی کسی حتی حاضر به وارد کردن اسم کسی توی شناسنامه اش نیست یعنی حاضر به دادن هیچ تعهدی نیست حالا چطوری میخوایید روی مسائل بزرگتر روی اون آدم حساب بکنید؟
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خب میشه بفرمایید تعهد اون خانمی که اسم یک آقا را تو شناسنامه اش میاره چیه؟! کلی سکه طلا، چند مثقال طلا، سرویس طلا، چند دونگ خانه!!!!! شما واقعا اسم این را میزاری تعهد یا .....
یه سر به لغت نامه بزن معنی تعهد را درست متوجه بشی!
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید ، تحفه تهاجم فرهنگی غرب است ، ودر اصل یعنی فحشا ی رسمی.. وای بر زنانی که تن به این عمل شنیع دهند ، چون ضر ر دیده اخر زنان هستند .. ..
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم
خیر عزیزم ازدواج سفید نتیجه بی عرضگی مسئولین مملکت خودمونه که شرایط ازدواج رو اینقدر سخت کردن
سید مرتضی موسوی
۱۴:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
چرا مراجع تقلید این ازدواج را حرام نمی کنند؟ این مشکل همش از خانواده ها، بیکاری، بی سوادی است
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
عزیز ازدواج سفید حرامه
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حتی پیامبر(ص) که حضرت علی(ع) را به اندازه جان خودش دوست دارد، برای ازدواج حضرت فاطمه(س) مهریه ای در حد توان داماد تعیین کرد و از قضا، مهریه دخترش را گرفت. حتی حضرت حوا هم از حضرت آدم مهریه اش را خواست. پس مهریه نباید عامل جدایی باشد. مهریه باید وسیله ای برای تشویق داماد برای فعالیت در جامعه و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات باشد. عروس مهربان باش. داماد نترس و ازدواج واقعی کن
احسان
۱۵:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
آیا مهریه حضرت فاطمه مثل الان با این همه سکه طلا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا حرف مسخره ای میزنید
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
نه مهریه ی حضرت فاطمه آب بود خوب این بنده ی خدا هم میگه مهریه معقول باشه
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مهریه حضرت زهرا(س) پانصد دینار بود که به پول الان همان چهارده سکه طلا می شود. تازه جهاز را هم از پول داماد خریدند. مردهای مملکت ما اگر بودند، از ترس عقب می کشیدند،ولی حضرت علی(ع) مرد واقعی است که این طور عاشقانه و عاقلانه عمل کرد.
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
فازت چیه! خودت میگی به پول الان میشه چهارده سکه، بعد خود شماها به طور میانگین ۵۰۰ سکه طلب میکنید که حدود ۵ میلیارد میشه! میشه بفرمایید با حقوق ماهی ۵ تا ۶ تومان که پرداخت اش ۶۹ سال طول میکشه کدوم مردی نباید بترسه!!!!!
فقط شعار میدید
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
وقتی این همه مشکلات برای جوانان ایجاد میکنید از سربازی کار شغل خونه ماشینو و پول و از همه مهمتر مشکلات اقتصادی و از اون ورم کشور های غربی این چیزا رو تبلیغ میکنن دیگه نباید انتظاری جز این داشت.
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مسولین ما باعث شدن طلاق زیاد بشه، پس وام طلاق هم یک راه کاری برای ناکارمدی میشه اجرا کنند
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید به ضرر دختر هستش، به خاطر مهریه ها ی بالا ، این نوع ازدواج تعهدی برای جوون پسر نداره و به نفع پسره هستش
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
هر وقت به خدا توکل کردم و خدا کار و درآمدم را درست کرد فردا صبح همان اجناس را باید سه برابر شده خداوند هم نمی‌داند چه کاری کند تا زندگیم آماده شود
حامد
۱۴:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من چند بار خوندم ولی فقط به قسمت خدا توکل میکنم و فهمیدم
م.ع
۱۳:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این زنگ خطری برای مردم ماست که دست از این تجملات و چشم هم چشمی ها بردارن. مهریه رو سبک تر بگیرن و به بچه هاشون یاد بدن که تو زندگی خدا روزی رسون هست و پول با برکت مهمه نه مقدار پول.زن قانع و مرد دست پاک بهترین سرمایه ایه که تو زندگی بیارن .
ما که ازدواج نسبتا ساده ای رو شروع کردیم خیلی راحت تر بودیم هرچند حرف مفت زیاد زدن پست سرمون که نتیجه فرهنگ غلطه.ای کااااش بیایم این فرهنگ رو با هم درست کنیم
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
با این شرایطی که برای مردم درست شده، فقط باید مرد.
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
۱۰۰ درصد دخترا عاشق ازدواجن ولی حتی یکیشون هم حاضر نیست بدون مهریه شوهر کنه چون دنبال دستبند و پابند و قلاده واسه شوهرشه.اگر طبق اسلام هم بخوایم رفتار کنیم مهریه ۳۰ مثقال نقره اس.۱۰۰ میلیون تومن.منتها همه دنبال یه چک مفت و مجانی بالای یک میلیارد هستن
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این حرفت درست نیست. من خودم مهریه از خواستگاران نخواستم. عروسی و مراسم در حد توان. اما فقط یه چیز از قوم شوهر خواستم. کاری با من نداشته باشید دخالت نکنید تو زندگیم. متاسفانه به هرکی میگم وام میکنه میره
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
چه خوشمون بیاد یا نه باید ازدواج موقت به شدت تبلیغ و عادی بشه
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
درسته میگین وگرنه فحشا در جامعه گسترش پیدا میکنه و این طور قانون مند میشه
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
تازمانی که قوانین حقوقی خانواده درکشورتغییرنکند اوضاع همینطورست
دولت احازه دخالت درنوع ازدواج تعدادفرزند و...ندارد

هیچ گونه امکاناتی فراهم نمیشودوفقط دستورات وامرنهی که چه خوب است وچه بداست
خسته نشده ایدمدیران کشوربعداز۴۰سال وضعیت نابسامان رامیبینید وواقعیت ها اماایده ال حرف میزنید
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
گرانیهای سر سام آور موجب بی فرهنی فقر فهشا وازدواج کم وموفق شده ۴۰ سال بی راهی رفتن دولتیها
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
آخه چرا جامعه باید برسر راه ازدواج جوانان اینقدر مشکل ایجاد کنند و این قدر بر جوانان سخت گیرنت تا آنها مجبور به ازدواج سیاسفید شوند.
علیرضا قربانزاده
۱۱:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بخدا که تو خیلی از ازدواج های رسمی هم طرفین همدیگه رو دوست ندارند
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خوب وقتی هم دیگه رو دوست ندارن مجبور نیستن ازدواج کنن اگر هم همدیگه رو دوست دارن مثل آدم برن ازدواج کنن بیخودی هم سختگیری نکنن
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
الان این مهریه بالا از علاقه میاد!
سرویس طلای بالای صد تومان از علاقه میاد!!!
سرتون را کردید زیر برف یا خودتون را به خواب زدید!!!!
پس اگه علاقه به طرف نداشتید چه پدری ازش در میاوردید!!!!
محمد
۱۱:۵۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
قانون مهریه باید اصلاح شود
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
به نظر من هنوز این مدل ازدواج (اگه بشه اسمش رو ازدواج گذاشت) خیلی تو جامعه ما فراگیر نشده که لازم باشه در موردش مطلب کار کنین.اگه منظورتون پیشگیری کردنه که بهترین پیشگیری فراهم کردن شرایط ازدواج آسانه که بزرگترین مانع مشکلات اقتصادیه.
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این ازدواج نیست خودِ زانکاریه،ازدواج باید با عقد شرعی باشه چه دائم چه موقت.
علی مراد
۱۱:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بزرگترین اشتباه ازدواج بصورت عقد دائم هست بد ترین خطا هم اینه که فکر کنی با توکل بر خدا میشه ازدواج کنی
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
یعنی باید عقد موقت باشه؟
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش نظرات رو همه میزاشتین من چن بار پیام دادم ولی نذاشتین
ناصر
۱۱:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مردم پول ندارن که نان بخورن الان من با 28 سال سن، کل دارایم یه گوشی و پس انداز 100 هزار تومان بعد اصلا چطور به ازواج سفید یا دائم فکر کنم
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خودتون رو گول نزنید ازدواج سفید فقط و فقط یک غربزدگی یه، چیزی که حرامه رو با عناوین زیبا آراسته نکنید که قبحش بریزه این نوع ارتباط بی بند و باری و ترویج فساد و فحشا ست وگرنه کدام آدم اصیل و بافرهنگ و خانواده دار و باایمانی حاضره به این ارتباط تن بده، این نوع ارتباطات از سر سیری و بی دینیه وگرنه آدمی که درگیر مشکلات ریز و درشته وقت نمیکنه به خودش و احساساتش برسه چه برسه به این فحشاها
حامد
۱۱:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این کارشناس ها خودشون وضع مالی خوبی دارن؟ وقتی یه نفر تو 35 - 40 سالگی هنوز هیچی نداره واقعا فکر میکنید میتونه خرج یه نفر دیگه رو هم تحمل کنه؟ ازدواج دائم خوبه ولی تا زمانی که تجمل گرایی ، گرونی، عدم اعتماد ، نداشتن شغل ، مهریه بالا ، نبود وضعیت اقتصادی ثابت تو کشور و هزار تا مسئله دیگه هست، واقعا فکر میکنید کسی که به 35 - 40 سالگی رسیده میره ازدواج کنه؟
عفاف نامه
۱۱:۰۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید اصلا ازدواج نیست بر خلاف ازدواج موقت که قاعده و قانون دارد.
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج موقت نهایت سواستفاده هست بدون هیچگونه مسئولیت پذیری. ولی ازدواج سفید حداقل بمدت چند ماه یا سال در قبال هم مسئول هستند از نظر عاطفی چون در کنار هم زندگی می کنند.
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
در هر صورت دو تاش نهایت سوء استفاده ان الان برای ازدواج سفید چی ضمانت میکنه که در قبال هم مسئول باشن؟عاطفه؟به راحتی عاطفه یکی از طرفین میتونه تغییر کنه اونوقت طرف مقابل به شدت ضربه میبینه و هیچ امکانی هم نداره اگر کسی واقعا یکی رو دوست داره پس قطعا حاضره در قبالش تعهدی هم بده پس بهتره مسئولین محترم به جای اسم گزاشتن روی ازدواجا و رنگیش کردن موقتیش کردن به دنبال آسون کردن راه ازدواج واقعی باشن!
فوق لیسانس
۱۰:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
معمولا انسان ها دنبال یه راه میانبر و کم هزینه تر برای رسیدن به مقصودشون هستند. وقتی شرایط ازدواج برای جوانها مهیا نیست در نتیجه دنبال چنین گزینه هایی میرند.
به نظرم مسؤلان به جای مقاله نوشتن و بیانیه صادر کردن راجع به ازدواج، بیان در عمل مشکلات رو برطرف کردن. حرف زدن رو بچه شیش ساله هم بلده. به قول معروف دوصد گفته چون نیم کردار نیست.
البته من خودم مخالف ازدواج سفید هستم.
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من ازدواج میخوامممممم
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
جوانان خسته هستن و حال و حوصله دردسرهای ازدواج و مراسم های طولانی و پرخرج و پرسروصدا در فامیل و آشنایان رو که از شب خواستگاری تا عروسی برای مدت یک سال حدودا طول میکشد روندارند
ا
۱۰:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بهترین ازداوج ها ازدواج موقت و سفید است و ازدواج دائم واقعا ویرانگر و نابود کننده است این را کسانی می دانند که ازدواج دائم را با همه ناملایمات و بدبختی هایش تجربه کرده باشد که یا طلاق دادا و راحت شده یا هم می سوزد و می سازد و در انتظار مرگ است و در شرایط دیگر هم بطور نسبی رضایت سختی وجود دارد که نمی تواند اقناع کننده باشد در مجموع هر ارتباط که یک فرد قربانی فرد دیگر شود و در زندان بدبختی های او متوقف شود باطل است .
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج کار اشتباه هست و اگه ادامه پیدا کنه قیامت به تاخیر میفته احمقانه هست چیزی بسازی که با مشکلات دست و پنجه نرم کنه در حالیکه میتونست نباشه
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
در این دهکده جهانی کسی سیگارنکشد حتما عادت دیگری خودش را مشغول میکند اگر درههای منزل را ببندی از دیوار عبور می‌کنند همه می‌فهمند راه غلط است سیاسیون ملاحظات سیاست داخلی می‌کنند همانطوریکه ما ملاحظات قوانین شرعی و داخلی میکنیم و واقعیت گفتن هراس داریم.
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
نتیجه؟
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
یه سوال اساسی.اگر همین امروز قوه قضاییه به طور رسمی از رسانه عمومی اعلام کنه که هر کی طلاق میخواد در کوتاهتربن زمان و بدون دادن خسارت و مهریه و دادگاه میتونه جدا بشه به نظرتون چند درصد جدا میشن؟
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
یه همچین کاری فقط به نفع آقایونه چون به راحتی از دادن مهریه و نفقه سر باز میزنن!هر کی میخواد طلاق بگیره طلاق بگیره فقط حق و حقوق زن رو بپردازه بعد هر جهنمی که میخواد بره!
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
راست میگه دیگه، حق و حقوق شون را بدید! اومدن راحت تو یه زندگی، هیچ بخشی از خرج زندگی را هم نمیدند، بی انصافی هست حق و حقوق شون را هم نمیدید! اول کار هم بنده ها فقط یه سرویس طلا صد میلیونی خواستند حالا هم حق و حقوق شون را نمی دید! پول مراسم عروسی را هم که کلا نمی دهند، حالا هم بازم حق شون را میخورید! جهیزیه را هم که آوردند بنده خدا تا قاشق چنگال اش بار می کنند می برند، بعد بازم حقشون را میخورید! راست پول دو تا آپارتمان موقع طلاق می گیرند و شما باید تا آخر عمر زیر بدهی و مستاجر بشید بازم حقشون را میخورید! خیلی بد اید,!!!!!
البته ایشون میگه حق و حقوق! من میگم پول خرید و فروش!!!!!
امیر
۱۰:۰۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
والا با این گرونی که شما مسئولین بی سواد درست کردید
دختر بیچاره از کجا بیاره جهیزیه بخره
از اون طرف داماد باید پول عروسی رو بده
فقط پول تالار و عروسی اینقدر میشه
که باید تا چند سال فقط بدهی بدی
تازه اگه ازدواجت دوام داشته باشه
از اون طرف مگه منه مجرد چقدر کار میکنم
که بتونم خونه اجاره کنم
پول پیش از کجا بیارم
طلاق و مهریه و اینا رو بزار کنار من هزینه زندگی مو از کجا بیارم بدم
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
وضعیت طوری شده که انگیزه ای برای زنده موندن نداریم، چه برسه به زندگی کردن و زندگی ساختن... این مملکت که هیچی، کلا باید جمع کنیم از این دنیا بریم...
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید چه چرندیه ؟ ازدواج بدون مهریه و نفقه مرد اصلا ازدواج نیست خیلی عجیبه هیچ جای دنیا همچین ازدواج ساختگی تعریف شده نیست
د
۱۲:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواجی که مرد را به عمق بدبختی و نابودی نکشاند ازدواج نیست منظور شما همین است
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
هست بزرگوار ولی به گونه دیگه که ایران از روی اون کپی برداری کرده ،یک بی قیدی وبی شرطی بدون حدو مرز
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
عربستان مهریه ۴ هزار دلاره ترکیه ۳۵ هزار لیر .که همون میشه ۳۰ مثقال نقره یا ۱۰۰ میلیون تومن.اخه کجای دنیا بابت اشتباه در ازدواج باید غرامت و مهریه و نفقه و اجرت المثل بدی کجای دنیا؟اروپا امریکا هم که زن و مرد دوشادوش هم کار میکنن زحمت میکشن و سهم مساوی دارن مهریه هم ندارن
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید به ازدواج بدون عقد میگن
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خودت جواب خودتو دادی به خاطر مهریه و نفقه ی سنگین یه پسر همچین ازدواجی بدون دغدغه رو می خواد
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
فقط زنی که برا خودش ارزش قائل نیست تن به همچین کاری میده انسان های اصیل و خونواده دار سمت این کارا نمیرن
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید به نظرم چیز بدی نیست، چون کسی که دوستت نداشته باشه رو نمیتونی به زور عقد نکاح نگهش داری
ندا
۱۲:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
کسی که دوستت نداشته باشه کلا چه با دوستی چه با ازدواج سفید به درد نمیخوره. چرا با نگهداشتن همچین کسی به روح و روان و احساساتتون لطمه میزنید؟
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
قرص هاتو خوردی؟؟؟
ابراهیم اعظمی مهرآباد
۰۹:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج سفید یک نوع بی بند باری تعریف شده هست .شخص با اینکه میداند آینده ای ندارد اما خودش را شاد و خوشحال نشان میدهد و آخر این کار کشیده شدن به بیراه و ...ززندگی بدون آینده برف در افتابه
علیرضا
۰۹:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
وقتی خوب بره ، بد جاشو میگیره

وقتی ازدواج دائم از بین بره ، ازدواج سفید جاشو میگیره

شما حق ندارین جوونای ما رو سرزنش کنید وقتی حق زندگی رو ازشون گرفتین.
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
احسنت جان کلام
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج بدبختی هاش برای مرده، سودش برای زن.
مهریه میلیاردی می گیره، میره پِیِ زندگیش، مرد میمونه با هزار بدبختی.
ندا
۱۲:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
برای مهریه هیچکسی غیر از خوده آقایون مقصر نیستن. چرا چشمتونو به روی همه چی میبندین و هر رقمی برای مهریه تعیین میکنن قبول میکنید؟ از همچین خانواده هایی دختر نگیرین بزارین بمونن پیش همون پدر و مادراشون
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اون دهن باید طلا گرفت.. حرف دل و زدی
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بیچاره جوانان دهه شصتی ما

هیچ وقت طعم زندگی رو نچشیدن
کسی اونا رو نفهمید.
بهترین سالهای زندگیشون نابود شد .
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
پدر خدابیامرز من ۲۰ سال پیش در سن ۷۰ سالگی از دنیا رفت برام تعریف میکرد در قدیم خواسته بود ازدواج کنه پدر و مادرش رفته بودن دختر خانم که مادرم باشه رو دیده بودن و تمام شده بود میگفت من اصلا مادرتو ندیدم از شب عروسی تازه دیدمش میخوام بگم ببینید که چقدر اون زمانها اعتماد وجود داشت الان دیگه این اعتمادها وجود نداره زمانهای قدیم حجب و حیا بقدری زیاد بود که ازدواج سفید معنایی نداشت هیچ وقت دختر خانمهای قدیم را با الان مقایسه نباید کرد توقع بسیار پایین بوده پدرم تعریف میکرد خانمی که حامله بوده صبح برای کار کشاورزی و دامداری با شوهرانشون میرفتم صحرا غروب میدیدی با یه بچه به دنیا آورده زیر بغلش داره میاد خونه اینقدر دخترهای اونموقع قوی بودن اکثر دخترای الان میخوابن تا ساعت ۱۲ ظهر بلند میشن تازه صبحانه بخورن خخخخخ خدا رحمت کنه پدرمو خیلی چیزا ازش آموختم خدا رحمت کنه همه پدر مادرهایی که از دنیا رفتن
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اتفاقا خیلی خوب شد که دیگه مثل قدیم نیست، وقتی خانواده به اجبار برای بچشون تصمیم بگیرن که با کی ازدواج کنه و به قول شما تازه شب عروسی همدیگه رو میبینن، هیچ عشق و علاقه‌ای وجود نداره؛ این که میگن عشق بعدش خود به خود به وجود میاد چرت محضه؛ اون چیزی که به وجود میاد فقط وابستگیه همین. چون یه مدت با هم زندگی میکنن به هم وابسته میشن وگرنه عشق با کنارهم بودن به وجود نمیاد ولی اگه یه نفر عاشق شد و با عشقش ازدواج کرد، برای زندگیش و عشقش هر کاری میکنه و پیوند خانواده خیلی محکم‌تر میشه.
ندا
۱۲:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
درسته خیلی چیزها تو قدیم بهتر بوده. الان متاسفانه بی بندوباری و تربیت غلط جای همه ی اون خوبیهارو گرفته
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز اون موقع زن ها قویی تبودند اون موقع زت ها اسیر مرد های پرو و خودخواه بودند و زن های بیچاره رو اسیر خودشون میکردن و ادمایی مثل تو و خاندانت دیگه نباید وجود داشته باشند معلومه تو اصلا وضعیت زن ها برات مهم نیست بعدشم به تو چه که دختر های الان تا ساعت 12 میخوابن
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مشخصه که تو از اون ادمایی هستی که فکر میکنی زن ها فقط ابزارن
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بعدشم واقعا خواندان تو بی وجدانند چطور اجازه میدید یک زن حامله تکون بخوره بعدشم چرا زن بای جهیزیه بیاره ولی مرد مهریه نده با اینکه پسرم ولی اعتقادم اینه زن ها جان دارند احساس دارند بعد من فکر کنم او الان باید یه پیر مرد زپرتی 50 یا 60 ساله باشی
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
پانصد هزار تومن فقط آزمایش و مشاوره اجباری ازدواجه حالا بگیرید برید تا نبود هیچ زمینه ای که اصلا جوانان امید به تشکیل زندگی داشته باشند
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
باید مهریه از 1 سکه تا حداکثر 5 سکه باشد
ازدواج پیوند دو نفر است که در پیری کنار همدیگر باشند
ازدواج که تجارت نیست
حتی در قران امده .مهریه بستگی به توان مالی همسر دارد
و میتواند مهریه یک قران مجید یا کوهی پر از طلا
بعصی ها فکر میکنند
مهریه بالای جلوی طلاق را میگیرد
ازدواج که بخواهد بخاطر مهریه دوام اورد
بهتر است که دوام نیاورد
ازدواج سفید باعث میشه که سعی نکنید
همدیگر را بشناسید و
گذشت و صبر را یاد نمیگیرید
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
امیدوارم کسانی که به فکر مهریه کم هستند، به جهیزیه اندک کفایت کنند.
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اصلا بابا تکراری میشه. حال نمیده ۲۰ سال زندگی مشترک... نهایت دو سال اونم با ارفاق
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا رو ح یک دختر صد پاره میشه و آرامشش از بین میره، وضعیت بلاتکلیفی، و بدتر ازهمه بیماری هایی که ممکن اون فرد داشته و پنهان کرده، و به فرد سالم انتقال داده وچون همه چیز پنهانی هست نمیتونه به کسی درد ش رو بگه،
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این روح دختر که میگی برای دهه ۶۰ نه دختر های دهه ۸۰ که خودشون همه فن حریفن عزیزم
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مگه دخترای دهه ۸۰ روح ندارن؟چه ربطی به همه فن حریفیشون داره؟
علی
۰۹:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سنگ اندازی در ازدواج مال تجملات و رسم و رسوم من در آوردی خود ما مردم هست ا
ناشناسم
۰۹:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بسیار مقاله پرباری است و توسط فرد با سواد و روانشناس نوشته شده است.
مهدی قاسمی
۱۰:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اما به طور ماهرانه ای ، به جنبه گناه کبیره بودن آن نپرداخته است. این سبک نوشتن، خود خطر کمتری از خود ازدواج سفید ندارد، یادم میاد اکثر روانشناسا و جامعه شناسا در دهه هفتاد به زنا می گفتند رفتار پرخطر. و این جوری باعث گسترش گناهان کبیره در جامعه شدند.
علی
۰۹:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
شما که به فکر سعادت مردم هستین و ادعای دلسوزی واسه جوونا میکنین خب باشه

اگه راست میگین همه وسایل زندگی و ازدواج رو رایگان در اختیار جوونا بدین

مگه میشه همه چیزو از یه جوون بگیری بعد بگی زندگی کن.
علی
۰۹:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من بخوام ازدواج دائمی هم بکنم کلا یه دونه سکه مهریه قبول میکنم نه بیشتر هر کی خواست بیاد صحبت کنیم والا دیدم دوست آشنا مهریه ۱۰۰ تا سکه رو گذاشتن اجرا داماد بعد از ۶ ماه زندگی رو بیچاره کردن
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
با این تفکر برید جلو حتما جواب بله می شنوید دو نفر که بهم علاقه داشته باشند بحث مهریه رو پیش نمی کشند من خودم 15 سال پیش 1000سکه مهریه م بود اونم برخلاف رسوم خانواده داماد .صرفا به خاطر علاقه پذیرفت .الانم اگر قرار باشه یک روز بدون علاقه زیر یک سقف باشیم همهرو می بخشم و از زندگی خارج میشم حتی با اینکه خودم شاغل هستم و درامد میلیونی داشتم تا الان .پس لطفا اول به شناخت هم برسید علاقه داشته باشید به هم دیگه سخت نگیرید تجملاتی فکر نکنید به خدای احد وواحد ما با وام ازدواج و کم ترین امکانات شروع کردیم بدون مجلس عروسی و...
و
۱۰:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
با این هوشیاری که بحمدالله دارید موفق خواهید شد
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من یه دونه هم مهریه نمیدم
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
آفرین اگر کسی دنبال زندگی باشه همون یکی هم زیاده قانون باید مهریه را اصلاح کند تا وقتی شامل حال کسی میشه و یا طلبکار هست که مثل ادم داره زندگیش را میکنه البته اون باد قبول کنه اگه مردان دور ازدواج را خط بشکن کم کم درست میشه
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
یه دونه ربع سکه خوبه
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من یه چیزی هم میگیرم
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
که تا زنت یه چیز گف به باد کتک بگیریش مگه مردم دخترشونو از سر راه اوردن ک با یه سکه ازدواج کنند؟!!!
امیر
۱۲:۴۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خداییش اگر خواهرتون هم میخواست ازدواج کنه همین حذفو میزدید؟؟؟ مهریه پشتوانه زن هست شما میای یه بیوه رو میگیری یا یه دوشیزه را( در حالت مساوی)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
کجا بیام صحبت کنیم؟؟
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من سکه هم بهم بدن زن نمیگیرم... مگه اعصابی مونده واسه ادم که اونم به فنا بره
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اشکال نداره پسر مهریه نده و دختر هم جهیزیه نده و وسایل اولیه زندگی رو مرد فراهم بکنه. اینطوری خانواده دختر هم فشار و استرس نمیکشه.
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
ازدواج موقت یا متعه حلال ازدواج ( جفت یابی بدون صیغه شرعی نه ازدواج ) سفید حرام احکام دین اثرات و دلایل علمی خلقتی و اجتماعی داره
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سبک زندگی خوراک و مسکن و شغل و عبور و مرور ناسالم شهر نشینی و نبود آرامش اعصاب به خاط آن ،آموزش ندادن احکام دین در ازدواج بدون بدعت و بد اخلاقی زوجین و آزار والدین ، نبودن امنیت از دست یکدیگر در ازدواج و تلافی آن با مهریه سنگین و تعدد زوجات زودهنگام و بی عدالت شوهر ، تجملات غربی در ازدواج ، فرهنگ غرب در ترویج بی قیدی حتی با یک صیغه ی شرعی و صرفا اطفاء شهوت نیاز جنسی و جذب جوانان برای چشیدن آن بدون تعقل .
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خوب حرف میزنی شما از امکان ازدواج دائم و عقد خبر داری چقدر مشکل ایجاد شده میدونی خیلی از جوانها نمیتونند از پس تعهدات مالی زندگی مشترک بر بیان چکار کنن از بی پولی و حسرت چی میدونی فقط حرف حرف حرف دیگه بسته کی عمل
کامبیز
۰۸:۳۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
متن مفیدی بود ممنونم
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
کلا ازدواج نه
اما جالبه که خود نویسنده به این اذعان داشته که:
"وی در ادامه افزود: با تمام گرفتاری‌هایی که در زندگی متاهلی وجود دارد، ولی این اطمینان را به فرد می‌دهد که طرفین قلبا یکدیگر رامی خواهند و هدف و برنامه مشترکی در زندگی دارند. زمانی که زوجین به هدف‌هایی که در زندگی مشترک تعیین می‌کنند، می‌رسند احساس لذت و آرامش به آن‌ها دست می‌دهد حتی اگر برای رسیدن به آن سختی ها، تلاش‌ها و دشواری عای زیادی را متحمل شده باشند."
( این اطمینان را به فرد می‌دهد که طرفین قلبا یکدیگر رامی خواهند ) مگه در ازدواج موقت يا ... هر دو همديگرو نميخواهند!!!
( . زمانی که زوجین به هدف‌هایی که در زندگی مشترک تعیین می‌کنند، می‌رسند احساس لذت و آرامش به آن‌ها دست می‌دهد ) احساس عذاب و نا آرامي را بايد جاي كلمه شما نوشت چون هميشه يك نفر هدفش رو به ديگري تحميل ميكند.. و اگه طرف مقابل ضعيف باشه تمام هدف هاي تحميلي روي يك نفر قرار ميگيرد و آن اغلب مرد هست.
( حتی اگر برای رسیدن به آن سختی ها، تلاش‌ها و دشواری عای زیادی را متحمل شده باشند) از كلمه باشند استفاده كرده خخخخ بايد بگه باشه (فقط مرد تلاش و دشواري ها را تحمل ميكنه و پول در مياره و...) زن كه خونه ميشينه ميگه اينو ميخوام، اونو ميخوام برو جون بكن به هر طريقي شده به دستش بيار وگرنه (گريه - مهريه - تهديد به ...)

اگه همه چيز ازدواج درست باشد و مرد پول - خونه - شغل - كار - مدرك تحصيلي عالي داشته باشه بازم چي / مواردي كه معولا بيشار بر عهده مرد قرار ميگيرد عبارت است از:
مواردي كه مرد از دست ميدهد يا بايد انجام دهد:
1. كار و خرج زندگي (قانونا و شرعا بر عهده مرد هست و زن ميتونه كار نكنه و خونه بشينه)
2. مهريه (با 14 سكه مرد 150 ميليون پياده ميشه) كه الان كسي 14 سكه هم قبول نميكنه
3. افزايش تعداد دفات رفتن به پزشك و وقت گذاشتن مرد براي بردن همسرش به آنجا... مرد قبلا فقط خودش مريض ميشد اما الان تمام گرفتاري هاي زن هم روي آن اضافه ميشد. (زن ها معمولا بيشتر از مردها به پزشك مراجعه ميكنند)
4. ايجاد محدوديت هايي كه زن براي مرد و مرد براي زن ايجاد ميكند.
5. افزايش تنش هاي خانوادگي (هر خانواده اي مشكلاتي داره كه وقتي ازدواج ميكني 2 تا مادر و 2 تا پدر هر دو طرف پيدا ميكنند و مشكلات پدر و مادر همسر هم روي گردن معمولا مرد خواهد افتاد). همچنين اگر برادر و خواهر داشته باشه، همين مسائل روي اونها هم اعمال ميشه.
6. نفقه
7. اضافه شدن هزينه زندگي ( لباس "خيلي بيشتر از مردها خرج ميكنند" + لوازم آرايشي + لوازم غيره ضروري آشپزخانه و دكوري + هزينه تلفن و...)
8. اجبار براي درمان هاي جنسي اعم از نازايي (اجبار براي عمل جراهي دردناك و ...)
9. احتمال سركوب عادات خوش قبل ازدواج مثل تا ساعت 12 خوابيدن روزهاي پنج شنبه و جمعه
10. تحميل نحوه پوشش و ...
11. احتمال سرد بودن يا پس زدن (كاهش علاقه) همسر و تحميل زندگي با يك موجود بي خاصيت
12. نيازمند بودن به يك شغل پر درامد (تلاش بيشتر براي زندگي) براي تعمين مخارج سنگين زندگي (يك مجرد تو همين گروني اگه خونه داشته باشه ميتونه با 3 ميليون در ماه هم زندگي لاكچري داشته باشه اما يك فرد متعهل نميتونه با 6 ميليون هم زندگي كنه)
و...


ازدواج در بهترين شرايط زندگي هم خريت هست
نكنيد بد بخت خودتونو
گول نخوريد
چون بعد از طلاق ممكنه پولي هم براي زندگي مجردي نداشته باشيد، بماند افسردگي و ...

كلا دور زن را خط بكشيد (به هر شيوه اي)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
این آخری رو خوب اومدی
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
احسنت به شما. بخصوص جمله ی آخر شما.
ح
۱۰:۲۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
کاش این مطالب بصورت کتاب نوشته می شد آنوقت فروش و دفعات چاپ رکورد می زد و بسیار عالی و واقعی بود
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
عالی بود، شیر بها، اگه زن مذهبی باشه یا طرفدار حقوق زنان به شکل افراطی باشه هزینه شیر دادن به بچه خودش هم میتونه بگیره!!! این جدا از شیربهاست و هزار مورد دیگر
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
دمت گرم
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا، منم 37 سالمه، هم خونه دارم (78 متری فاطمی)، هم ماشین دارم (206)، هم شاغلم (پیمان کار شرکت / ماهی 7.800) اما ازدواج نمیکنم
کاملا موافقم / این موارد بالا رو نوشتم که بدونید از اوناش نیستم که ضرب المثل گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پوف پوف
حمید
۱۱:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
میدونم سخت شده .خودمم موندم.اما این نسخه شما خلاف نظر سنت پیامبره.به هیچ وجه قابل قبول نیست
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
نیاز نیست تلاش کنی مردم را هدیت کنی، کسی نداره که بخواد ازدواج کنه و شما منصرفش کنی، اما حق با شماست
الان حقوق زن صد برابر مردهاست بعد زن ها میگن حقوق ما پایمال میشه
بیشتر کارکنان ادارات و سازمان ها را زن ها تشکیل میدند
بیشتر قبولی های دانشگاه را زن ها هستند

کلا الان حقوق مرد هست که باید مورد بررسی قرار بگیره
زن ها بیش از حد قوق دار شدن
الان حقوق مذهبی / اجتماعی / اروپایی و ... همه رو تو قانون و ازدواج قرار دادن و مرد با کمترین حقوق باید ازدواج کنه
کلا ازدواج 100 به 1 به نفع زن هست
دختر ها اگه واقع بین باشن باید به پای پسرها بی افتند و التماس کنند که پسرا باهاشون ازدواج کنند نه اینکه ...
و پسرها هم عاقل باشند و تن به بدبختی خودشون ندند
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
واقعا کارت درسته
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
*********************************************************
کدوم ایرانی تو بحث مالی خمس میدهد، چند درصد از تجار نون حلال بدست میارن، چند درصد کارمند کارشونو درست انجام میدهند
فقط از سنت ازدواج یاد گرفتیم !!!!
متاسفم
ازدواج واجب نیست از نظر فقهی / بماند که با این شرایطی که در کشور ایجاد شده کسی پایبند به اصول اخلاقی نیست
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اگر شریک زندگی را درست انتخاب کنی راحت زندگی میکنی .مجردها هم کم مشکل ندارند.
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
موااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااافقم
م.ع
۱۳:۲۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اصلا نظر کاملا مادی دارید پولی که برکت داشته باشه برای زندگی زن و چند تا بچه هم کافیه.زن هم که شوهرش غیرت داشته باشه برای بیرون رفتن اینقدر آرایش و نمیکنه و لباس نمی خره که خودش رو جلوه بده.زنی که قانع باشه سرمایه شوهر رو تبدیل به احسنت میکنه و دنبال گرفتن مهریش هم نیست. مرد و زنی که اغلب نه همیشه از کنار هم بودن راضی باشن دنبال وقت برای خودشون نمی گردن که طرف موی دماغشون باشه بلکه وقت گزاشتن با بچه ها و همسر جزو تفریحات میشه و انرژی زاست نه انرژی گیر.درسته؟
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
استاد ارادت دارم
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
چهل سالمه و بدلیل بی پولی و نداشتن مسکن امکان ازدواج دائم ندارم.
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خوشبحالت.پس هنوز خوشبخت هستی.خداروشکر کن
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
اره بابا پول نداشتن بهتر از اینکه بخوایی یه مزاحم و تحمل کنی...پول و میتونی بدست بیاری ولی اعصابتو نه.. کرونا تموم شد یه سر برو انتالیا حالت عوض میشه . خخخ