سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کره جنوبی:

مشکل مالی موجود بین ایران و کره جنوبی تأثیر بدی در اعتماد مردم ما به این کشور گذاشته است

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از روابط بسیار خوبی برخوردار بودند که متأسفانه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل و فصل شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه «یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی در تهران با بیان اینکه دو کشور روابط تجاری و بانکی بسیار خوبی در گذشته داشتند و کره جنوبی در بسیاری از پروژه‌های مهم ایران حضور داشت، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بخاطر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، روابط دو کشور با مشکل مواجه شد که ضرورت دارد اینگونه مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برغم وعده‌هایی که کره جنوبی داده همچنان مشکلات بانکی و مالی بین دو کشور پابرجا است، گفت: در زمینه خرید تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی و حتی واکسن کرونا در استفاده از اموال خودمان در بانک‌های سئول باز هم با مشکل مواجه هستیم. در حالی که استفاده ایران از ذخایر مالی خود در بانک‌های کره جنوبی حق روشن و واضح ایران است.

روحانی اضافه کرد: مشکل مالی موجود بین ایران و کره جنوبی تأثیر بسیار بدی در اعتماد مردم ایران به کره جنوبی گذاشته است چرا که در دوران شرایط سخت کرونا مردم ایران نتوانستند از اموال خود در بانک‌های کره استفاده کنند؛ لذا امیدوارم کره جنوبی در فرصت‌های آینده بتواند با تلاش‌های مضاعف این مسأله را جبران کند.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از روابط بسیار خوبی برخوردار بودند که متأسفانه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل و فصل شود.

«یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه از دلسردی دوستان ایرانی خود از روابط تهران و سئول به خوبی آگاه است، اظهار داشت: شرایط اعمال شده که خارج از کنترل ما هم بوده است، روابط تهران و سئول را تحت تأثیر قرار داده است، اما امروز مأموریت ویژه دارم تا نهایت تلاش خود را برای تقویت روابط دو جانبه بکار بگیریم.

کانگ هیون گفت: اگر چه چشم‌انتظار نتایج خوب مذاکرات مرتبط با برجام هستیم، اما کره جنوبی زمان را از دست نخواهد داد و در حال مهیا کردن شرایط و آماده شدن برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
کره‌ای الان مشکل اقتصادی دارند. حتی بهانه تحریم هم نبود بعید بود به این راحتی پول رو پس بدند. دور کره‌ایها رو خط بکشید. با تغییر شرایط دنیا چین بجای ۲۰۳۰ تا سال ۲۰۲۶ یا زودتر جای آمریکا رو تو دنیا میگیره و بعیده آمریکا بتونه با نیروی نظامی و راه انداختن جنگ این فرایند رو به تاخیر بندازه و اونوقت کره‌های میمونند و بازار از دست رفته ایران. همین الان هم چین جنس‌های خوبی تولید می‌کنه که با امکانات مشابه به مراتب از نمونه‌های کره‌ای ارزونترند. کافیه تجار ایرانی مثل گوشی همراه و تبلت که نمونه‌های خوب چینی رو وارد می‌کنند باقی کالاها رو هم از جنس‌های خوب چینی انتخاب کنند نه اینکه برای سود بیشتر جنس‌های بنجلشونو وارد کنند.
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فرهنگ ندارن این کره ایها، زن اونجا یه اسباب بازیه. اعتقادات صفر. تجمل گرایی 100. آقازادگی 100. خودکشی 100. ما جنس کره ای نخوایم کیو باید ببینیم؟؟
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
کی میخواهد کره جنوبی استقلال یابد و
از کدخدا پیروی نکند
نفت و یا هر چیزی خریدی
پول اش را بده
کدخدا میخواهد. با پول ما برای کره جنوبی کاسبی کند
باید با این پول فلان چیز را از کره بخرید
به اینخاطره کره جنوبی علام دست به سینه شده
بنفع اش است .با پول بدون سود
داره کاسبی میکند
اصولا تحریم بنفع تمام کشورهاست
بجز به صرر کشور تحریم شده و بس
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فامیل ما جمیعا قسم خورده اند که از این به بعد جنسی که روی آن کره نوشته شده نخرند!!!!
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ای بابا لعنتی ها
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اصلا اینگونه نیست هنوز عزیزن چون کار عاقلاننه بر مبنای منافع ملی کرده اند نه شما که همه چیز ذرا فدای رویا های پوچ کرده اید
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
غیرت ایرانی ها میگه که دیگه جنس کره ای نخر، ما ایرانی ها هرچی را از دست بدیم غیرت را از دست نمیدیم
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
البته منافع ملی آنها در نوکری کامل آمریکا است و از خود اراده ای ندارند.
ناشناس
۲۲:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
از نظر شما کشور رو مفت به آمریکا بدیم منافع ملیه. یادمون نمیره زمان شاه که ایران در بست تحت سلطه آمریکا بود ۸۰ درصد مردم از خدمات ساده بهداشتی هم محروم بودند. آمریکاییها اصلا ایرانی جماعت رو آدم حساب نمی‌کردند. همین الان هم آدم حساب نمی‌کنند به خصوص از نادان هایی که فکر می‌کنند آمریکا عاشق چشم و ابروشونه به شدت متنفرند. غربیها هر چند از نادان ها سود میبرند ولی به شدت ازشون متنفرند. ما نه مثل کره‌ای ها می‌تونیم اینقدر کار کنیم تا روانی بشیم و خودکشی کنیم نه ضریب هوشی آسیاییها رو داریم که بتونیم کاری رو انجام بدیم که خود آمریکاییها نتونند انجام بدند پس کنار اومدن با آمریکا برای ملت ما در واقع یعنی کشور رو دو دستی تقدیم آمریکا کنیم تا مثل زمان شاه در فقر مطلق بدون آب و برق و تلفن زندگی کنیم.
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
منافع ملی یعنی کشور رو دو دستی بدیم چین و روسیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مردم محترم !جوری فکر و تصور داریم از زندگی که انگار از نسل قدیمی ها ی این سرزمین نیستیم! ، آیا قدیم این قدر زندگی ها برای« شدن » این همه حرف و حدیث و تشریفات دولتی و دب دبه وکپ کپه و پیچیدگی و سختی داشت؟ ! نه ! قدیمی ها سواد و علم و دانش دانشگاهی هم نداشتند اما تقوا و دین داری و خداشناسی و از عقوبت خدا ترسی ای درقلب و طرز زندگی شان باهم داشتند که باران و برف شان به راه بود ! بنابراین آبادی و مسکن و شغل و معیشت و ازدواج به موقع و فرزند آوری و سلامتی وشادی شان رو به راه و« با برکت وسالم» بود «زندگی کردند واقعا» .
ناشناس
۲۲:۳۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
چهل پنجاه سال پیش اکثر مردم آه نداشتند با ناله سودا کنند. قدیمها بارون میومد ولی زندگیها به خصوص در روستاها و شهرستانها به شدت سخت بود
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چند روز دیگه زحمت کم می کنی؟
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
تعارف کردن باهم .معلومه تو هر شرایطی اینا به فکر خودشون هستن و به ضررشون هست اموال ما رو پس بدهند حالا تحریم ها هم به کمک شون امده و بهانه ی خوبی شده براشون
کارمند ساده
۱۲:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سیاست ماکیاولی کره جنوبی را را می گوید تا ارز را پس نده و با زبان چرب و نرم سرمان کلان بگذارد و سیاست ایران که پیرو علی (ع) می گویند : سیاست عین صداقت است و اینکه آزموده را آزمودن خطا است بس کنید و دیگر کار با این کشور را حالا حالاها ادامه ندهید تا تنبیه شود ..... بدرود
ناشناس
۰۰:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
منافع بعضیها در بودن اینهاست و البته قاچاقی اجناس کره ای را وارد میکنند و کسی جلودار اینها نیست چون منافع اینها در واردات آنهاست
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
گونی‌گونی سریال کره‌ای میخرن
سامسونگ و ال‌جی و... که جای خودشونو دارن
حالا بی‌اعتمادی دیگه چیه؟
پشت گوش کی مخملیه...؟!
اون پول ندادن رو که همه کشورا انجام دادن...
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
همین امروز من با همسرم به خاطر تماشای سریال کره ای دعوا کردم بالاخره قانع شد که از هر چه کره هست دوری کنه
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ایران باید دوست ودشمن خود را در شرایط سخت بشناسد وخود ارتباط با کشوری که بدهی خود را پرداخت نمیکند ومثل دزد سرگردنه رفتار میکند مقل خودش رفتار کند ورفتار متقابل داشته باشد اصلا چرا پول کشور ما دست اونها باشه که با دستور امریکا بلوکه شده باشه چرا کشتی که گرفته بودن بجای پولشون بر نداشتن ایران باید جدی باشه در رابطه با حق خودش
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
بعد از تحریم گسترده آمریکا خیلی از شرکت های بین المللی کشور از حساب های بانک های بین المللی کره استفاده می کردند
کره ای ها تعهد دادند که در زمان تحریم به عنوان کشور ثالث برای ایرانی حسابداری کنند
تا اینکه به دستور آمریکا و با بی عرضگی کره ای ها همه حساب های اشخاص ایرانی در کره بسته شد
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اعتماد مردم نه چون ما میدانیم اکثر بالای نود درصد کشورهای دنیا از آمریکا حرف شنوی دارند و با قطع ارتباط اقتصادی با آمریکا متضرر میشوند وحفظ منافع اقتصادی خود را ترجیح میدهند
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فقط همین نکته بوده جناب روحانی توی 8 سال ریاست شما!؟دقیقا ببین توی 8سال چه کارهایی باایران کردی
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اول پول بگیر بعدا نفت بده
درسی است که باید در تاریخ ایران ثبت شود و بر سر وازرت خارج را نوشته شود
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
صددرصد درست میفرمایید
مثل اینه دوباره زور گیری و باج گیری و سر گزدن گیری
در دینا مد شده
اول پول
بعد جنس یا ....