سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کمیته امداد امام خمینی قم:

مددجویان کمیته امداد قم ۱۱۲ میلیارد ریال وام ودیعه دریافت کردند

نعیمی گفت: از سال ۱۳۹۹ مددجویان کمیته امداد قم بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال وام ودیعه و کمک‌هزینه اجاره مسکن دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدابراهیم نعیمی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قم مسکن را از ضروری‌های هر خانواده برای زندگی عنوان کرد: رویکرد این نهاد در گذشته ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت بود، ولی با توجه به‌ افزایش چند برابری قیمت مسکن در سال‌های اخیر و کمبود اعتبار‌های دولتی، قدرت ساخت یا خرید مسکن وجود ندارد و این نهاد فعلا توان پرداخت بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستاجر را دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به‌ اینکه در سال گذشته ۸۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال وام و کمک‌هزینه رهن و اجاره به ۲ هزار و ۷۱۰ خانوار مستاجر تحت حمایت این نهاد در استان پرداخت شده‌است افزود: این رقم از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۱۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال رسیده است.

نعیمی بابیان اینکه این نهاد بخشی از رهن و اجاره مددجویان مستاجر را به‌صورت ماهیانه و بلاعوض به‌خانوار‌های تحت حمایت متقاضی پرداخت می‌کند افزود: ۱۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال از این مقدار تسهیلات ودیعه مسکن و بیش از سه میلیارد ریال نیز کمک هزینه پرداختی به‌مددجویان بابت اجاره منزلشان بوده‌است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با اشاره به‌اینکه وام ودیعه مسکن، ۱۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده‌است تاکید کرد: این تسهیلات پس از بررسی و احراز صلاحیت و شرایط لازم فقط به‌مددجویان مستاجر تعلق می‌گیرد.

جمعیت مددجویی کمیته امداد امام قم حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار تَن است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.