سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش شهابی بَرساوُشی در روزهای آینده آسمان شب را روشن می کند

رویداد بارش شهابی در اواسط ماه آگوست به اوج خود می‌رسد و در شب‌های این هفته هم در شهرهایی که آسمان صافی دارند قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان بی سی نیوز؛ یکی از زیباترین و مشهورترین پدیده‌های نجومی، بارش شهابی بَرساوُشی است که یکی از مهمترین بارش‌های شهابی سالیانه نیز است. این پدیده از ذرات به جا مانده از دنباله دار سوئیفت‌تاتل-۱۰۹ تشکیل می‌شود و از ۱۷ ژوئیه تا ۲۴ آگوست در آسمان دیده می‌شود که این زمان بازه‌ای طولانی در بارش‌های شهابی است.


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از مهمترین بارش شهابی سالیانه

اوج این بارش شهابی در اواسط ماه آگوست و زمانی است که حداکثر ۱۰۰ شهاب در هر ساعت در آسمان دیده می‌شود. این پدیده آسمانی از روز چهارشنبه فعال خواهد شد، به این معنی که بارش شهابی ممکن است در شب‌های روشن این هفته هم قابل مشاهده باشد. ناسا اعلام کرده که بارش شهابی امسال یکی از پربارش‌ترین‌ها است. در این پدیده در هر ساعت ۵۰ تا ۱۰۰ شهاب به جو برخورد خواهند کرد و چون این اتفاق در شب می‌افتد، ساکنان زمین می‌توانند به راحتی آن را تماشا کنند.

ناسا اعلام کرد که دیدن این بارش شهابی به تلسکوپ و دوربین نیاز ندارد. در نیمکره شمالی زمین، بهترین زمان برای تماشای این پدیده زیبا، بین روز‌های ۱۷ ژوئیه تا ۲۴ آگوست (۲۶ تیر تا ۳ شهریور) از ساعت ۱۰ شب به بعد است. مردم می‌توانند بیشترین تعداد شهاب سنگ را ساعاتی قبل از طلوع آفتاب در مناطق مرتفع و نزدیک به قله‌ها ببینند.

ساکنان زمین می‌توانند با نگاه کردن به قسمت تاریک‌تر آسمان و مستقیم به بالای سرشان بهترین زاویه برای دیدن این بارش را داشته باشند. برای تماشای این پدیده باید از نور‌های شدید دور شد. از موانعی که باعث می‌شوند نتوان به خوبی بارش را دید، هوای ابری و آلودگی نوری است.

گفتنی است که این بارش شهابی در ایران هم قابل رویت است و بهترین تاریخ برای مشاهده این پدیده زیبا ۲۱ و ۲۲ مرداد است که بارش به اوج خودش می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.