سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع ۱۲ فقره حریق در مناطق جنگلی و مرتعی چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تا کنون ۱۲ فقره حریق در مناطق جنگلی و مرتعی چهارمحال و بختیاری رخ داده است که عامل بیش از ۹۰ درصد آن‌ها انسان‌ها بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۱۲ فقره حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان رخ داده که عامل بیش از ۹۰ درصد حریق‌ها انسان است.

او افزود: از تعداد حریق‌های رخ داده هفت فقره در عرصه‌های جنگلی به وسعت ۴.۲ هکتار و پنج فقره در عرصه‌های مرتعی به وسعت شش هکتار بوده است.


بیشتر بخوانید


صالحی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای بحث پیشگیری و مقابله با حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی اندیشیده شده است، اظهار داشت: نیرو‌های حفاظتی و همیاران طبیعت آموزش‌های لازم برای بحث اطفای حریق دیده‌اند، تمامی تجهیزات اطفای حریق در چهارمحال و بختیاری آماده به‌کار هستند، تجهیزات اطفای حریق اختصاص یافته به استان در شهرستان‌ها و بین همیاران طبیعت توزیع شده است.

او با بیان اینکه تعداد حریق‌های رخ داده در استان بالا بوده اسـت گفت: خوشبختانه از گسترش حریق جلوگیری شد و این حریق‌ها خسارت چندانی در پی نداشت، جوامع محلی نقش موثری در اطفای حریق سریع در مناطق جنگلی و مرتعی دارند.

صالحی افزود: مردم نقش موثری در کاهش خسارات حریق دارند، مردم اگر شاهد دود و ایجاد حریق در جنگل‌ها و مراتع بود، سریعا موضوع را به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش کنند تا حریق در کمترین زمان ممکن و قبل از گسترش اطفا شود.

او با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری بالگرد اطفای حریق وجود ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر در حال احداث یک پد برای فرود بالگرد اطفای حریق در شهرستان لردگان هستیم، این پد تا ۱۰ روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود، در صورت وقوع حریق گسترده در مناطق جنگی از سایر استان‌ها بالگرد اعزام خواهد شد، یک فروند بالگرد نیز متعلق به هلال‌احمر در استان وجود دارد.

صالحی با اشاره به حریق‌های رخ داده شده در استان‌های مجاور ادامه داد: نیرو‌های حفاظتی این استان آمادگی لازم برای کمک برای اطفای حریق در این استان‌ها را دارند، اما تاکنون از این استان درخواست کمک نشده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.