سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی دوره‌های مجازی کانون پرورش فکری مطابق با فرهنگ بومی

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: با خانه نشینی کودکان و نوجوانان در شرایط همه گیری ویروس کرونا، نیاز به پرکردن فضای فرهنگی جامعه، به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده است.

نسرین باباپور سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باهدف ایجاد زمینه‌های رشد و پرورش توان فکری ایجاد شده است که به منظور پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا، برنامه‌های کانون در فضای مجازی ادامه پیدا کرده است.


او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد محیط آموزشی غنی و شاد در فضای مجازی سریع انجام شد تا با تغییر شیوه آموزش، کودکان و نوجوانان بتوانند از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی بهره‌مند شوند.


سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان بیان کرد: با ایجاد ۵۶ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سه مرکز سیار و دو مرکز پستی، فعالیت‌های عمومی و تخصصی به گروه‌های سنی چهار تا هجده سال ارائه می‌شود.

باباپور درباره فعالیت‌های کانون برای جذب کودکان و نوجوانان اظهار کرد: علاوه بر تبلیغات در سطح شهر، قرارداد‌هایی نیز با برخی از دستگاه‌ها، موسسات و به ویژه تعدادی از مدارس استان، برای عضویت و استفاده از کارگاه‌های برخط تخصصی، انجام شده است.

او گفت: درحال حاضر، ۱۲۱ کارگاه در رشته‌های مختلف ازجمله پویانمایی، خوانش متون کهن، داستان نویسی و... تشکیل شده که به خوبی مورد استقبال کودکان و نوجوانان اصفهانی قرار گرفته است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان بیان کرد: از سال ۹۹ دوازده مهرواره و جشنواره مانند مهرواره بین المللی نقاشی اربعین، مهرواره هنرهای تجسمی، مهرواره نقش‌ها و نگاره‌ها و... تاکنون توسط کانون برگزار شده است.

باباپور گفت: یکی از موارد مهم و قابل توجه، آسیب شناسی فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف در کانون پرورش فکری است، بنابراین باید، وضعیت موجود با رویکرد هوشمندانه و خلاقانه بررسی شود.

او افزود: برای ارائه برنامه‌های کیفی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، باید برنامه ریزی‌های جامع‌تری صورت پذیرد، بنابراین، این موضوع نیز در اولویت‌های کاری بنده مطرح است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در پایان گفت: توجه به مبحث آموزش، نوعی سرمایه گذاری برای آینده است؛ بنابراین تلاش برای نزدیک کردن این فرایند دوطرفه، امروزه به عنوان دغدغه‌ای مهم در گروه سنی کودک و نوجوان، مطرح شده است، در واقع کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان باید بتواند به عنوان نهاد بومی این مورد و مواردی از این قبیل را به خوبی ساماندهی کند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.