سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریاست جمهوری لبنان تاریخ جلسه تعیین نخست وزیر را مشخص کرد

منابع لبنانی اعلام کردند کاخ ریاست جمهوری این کشور تاریخ جلسه پارلمان برای رایزنی درباره نخست وزیر جدید را مشخص کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد رایزنی‌های مجلس برای معرفی نخست وزیر جدید در تاریخ ۲۶ ژوئیه ( چهارم مرداد) برگزار می‌شود.

شبکه لبنانی المیادین نیز در این خصوص گفت: ریاست جمهوری دوشنبه هفته آینده را به عنوان تاریخ مشاوره‌های پارلمانی برای تعیین یک شخصیت جدید به منظور تشکیل دولت تعیین کرد.

در حالی که دولت لبنان در بدترین بحران اقتصادی و سیاسی در طول تاریخ این کشور گرفتار شده است، سعد الحریری، نخست وزیر سابق این کشور دلیل ادامه یافتن این بحران وحشتناک را خودخواهی و سازش نکردن برخی از مقامات اعلام کرد.

او که مسئول تشکیل کابینه بود، امروز (دوشنبه) در توئیتی در حساب کاربری خود ضمن تبریک عید قربان نوشت: «عید سعید قربان مردم خوب لبنان به دلیل این بحران خراب شده است. اگر سازش نکردن و خودخواهی برخی از مسئولین نبود، ما می‌توانستیم به این وضعیت وحشتناک پایان دهیم».

پیشتر به دنبال انصراف سعد الحریری از تشکیل دولت در لبنان دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: میشل عون به زودی زمان رایزنی‌های پارلمانی پس از استعفای سعدحریری از تشکیل کابینه را مشخص خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: میشل عون از سعد الحریری خواست تا ساختار کابینه پیشنهادی خود را تغییر داده و به توافق گذشته بازگردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.