سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب صالحیه نظرآباد به مرز خشکی رسید

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: تالاب صالحیه به دلیل کاهش سطح آب به مرز خشکی رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل محیط‌زیست البرز با اشاره به بحث خشکسالی در استان البرز گفت: بحث خشکسالی در استان البرز گریبانگیر تالاب صالحیه نظرآباد هم شده است.

مدیرکل محیط‌ زیست  البرز افزود: در سطح شهرستان‌های نظرآباد و اشتهارد بالغ بر ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان مستعد انتشار گرد و غبار است و تا دشت قزوین هم شرایط همین‌گونه است.

مدیر‌کل محیط زیست البرز با اشاره به این که تراز آب تالاب صالحیه نظرآباد هم به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: متاسفانه این تالاب به مرز خشک شدن رسیده است.

حکیمی با اشاره به این که حق‌آبه مناسب برای این تالاب اختصاص نیافت، گفت: کمبود بارش در سال جاری سبب کاهش آب تالاب شده است.

او افزود: تالاب صالحیه در نقطه‌ای واقع شده که در معرض انتشار گرد و غبار است، به همین دلیل می‌تواند کانون‌های ریزگرد آن نواحی را تفکیک کنند.

او با اشاره به ارزش زیستگاهی تالاب صالحیه که مکانی برای زندگانی پرندگان مختلف است، افزود: این تالاب از نظر بصری هم جاذبه‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد.

حکیمی با اشاره به نقش تالاب صالحیه در کنترل سیلاب‌های فصلی گفت: به‌هنگام بروز سیلاب‌ها از طریق کانال‌های آب به سمت تالاب صالحیه روانه می‌شود، در نتیجه علاوه بر ذخیره‌سازی آب در تالاب از نفوذ سیلاب با دیگر نواحی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ ر .ن

برچسب ها: تالاب ها ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.