سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری استودیوی بازی سازی بریتانیایی Sumo به قیمت ۱.۲۷ میلیارد دلار توسط تنسنت

هلدینگ چینی تنسنت (Tencent) در جدیدترین خرید خود قصد دارد استودیو‌های شرکت سومو را بخرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هلدینگ چینی تنسنت (Tencent) که از غول های دنیای فناوری و امپراطور شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می شود، استودیوی بازی سازی بریتانیایی Sumo را به قیمت ۱.۲۷ میلیارد دلار خریداری می‌کند. سومو اخیراً Sackboy را برای سونی و Crackdown را برای مایکروسافت توسعه داده است.

به نقل از theverge، شرکت Tencent از برنامه‌های خود برای خرید استودیوهای شرکت بازی‌های ویدیویی Sumo Group انگلیس به ارزش ۱.۲۷ میلیارد دلار خبر داد. همانطور که Gamesindustry.biz نیز گزارش می‌دهد، غول فناوری چینی در حال حاضر ۸.۷۵ درصد از سهام این توسعه دهنده بازی ها را در اختیار دارد و با این پیشنهاد سهام بیشتری از سومو به هلدینگ تنسنت می رسد.

استودیوی اصلی Sumo's مستقر در شفیلد انگلستان است و در میان کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است و بسیاری از بزرگترین بازی‌ها را برای گیمر‌های حرفه‌ای ارائه کرده است. گروه سومو عنوان Sony PlayStation ۵ Sackboy: A Big Adventure را توسعه داد و استودیوی اصلی Microsoft Crackdown ۳ برای کنسول‌های Xbox و رایانه شخصی بود. در سال ۲۰۱۷، شرکت انگلیسی بازی سازی سومو، Snake Pass را برای چندین سیستم عامل منتشر کرد که اولین ورود به IP اصلی است.

کارل کیورز مدیر عامل Sumo در بیانیه‌ای می‌گوید: "سه بنیانگذار سومو، که در این تجارت کار می‌کنند، پل پورتر، دارن میلز و من علاقه زیادی به آنچه که انجام می‌دهیم داریم و کاملاً متعهد به ادامه نقش خود هستیم. امکان همکاری با Tencent فرصتی است که ما نمی‌توانستیم آن را از دست بدهیم. این یک بعد دیگر به سومو می‌آورد، فرصت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم واقعاً مهر خود را در این صنعت شگفت انگیز بزنیم، از راه‌هایی که قبلاً دور از دسترس نبوده است. "

Cavers می‌گوید: کمپانی Tencent تعهد خود را در حمایت از کار مشتری Sumo و همچنین IP اصلی خود نشان داده است، بنابراین بعید است همه چیز خیلی سریع تغییر کند. با این وجود، پس از سرمایه گذاری‌های برجسته در شرکت‌هایی مانند Epic، Riot، Activision و Ubisoft، Tencent جای دیگری در صنعت بازی بین المللی به Tencent می‌دهد.

نظر مدیر ارشد استراتژی Tencent  درباره این قرارداد

مدیر ارشد استراتژی Tencent می‌گوید: تنسنت قصد دارد تخصص و منابع خود را برای تسریع رشد Sumo در انگلستان و خارج از کشور، پشتیبانی از Sumo در بازار استعداد‌های برتر خلاق و انگلیس به عنوان قطب نوآوری در بازی ارائه دهد. " جیمز میچل در ادامه گفت که ما معتقدیم که معامله پیشنهادی به نفع همه ذینفعان است، ارزش قابل توجهی را برای سهامداران Sumo ارائه می‌دهد، در حالی که تجارت سومو را برای آینده افزایش می‌دهد. "

این دومین معامله میلیارد دلاری درگیر توسعه دهنده بازی‌ها در کشور انگلیس در سال جاری است. EA در ماه فوریه خرید متخصصان بازی‌های مسابقه‌ای Codemasters را با قیمت مشابه به پایان رساند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.