سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار نیازمند دانشگاه علوم پزشکی مستقل است

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار با توجه به کمبود مراکز بهداشتی و درمانی نیازمند ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی   اظهار داشت: در منطقه چابهار تنها یک بیمارستان وجود دارد که توسط تأمین اجتماعی ساخته شده و این بیمارستان به تنهایی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مردم منطقه در بخش بهداشت و درمان نیست.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کمبودهای موجود ناشی از کم کاری تاریخی وزارت بهداشت در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب این استان است.

وی ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم وضعیت بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان تغییری نکرده و در طول ۸ سال شاهد افزایش تخت در منطقه نبودیم و به لحاظ زیرساخت‌ها با دیگر نقاط کشور فاصله معناداری داریم.

سعیدی تصریح کرد: انتطار داریم علاوه بر تعیین تکلیف بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی چابهار، نیکشهر، قصر قند، نگور و زرآباد، دانشگاه علوم پزشکی چابهار راه اندازی و به صورت مستقل فعالیت کند.

وی گفت: دانشگاه به عنوان کانون توسعه سواحل مکران با کمبود متخصص و پرستار روبرو است بنابراین لازم است تا سهمیه پزشکی و پیراپزشکی به این منطقه اختصاص پیدا کند تا بتوانیم نیروی مورد نیاز را از طریق مردم بومی همین منطقه تأمین کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.