سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۶ میلیارد ریالی خشکسالی به بخش کشاورزی خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: در یک سال گذشته زراعی، خشکسالی ۶ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوشاب خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: سرما و خشکسالی در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰، ۶ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوشاب خسارت وارد کرد.

او افزود: با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه به سال قبل علاوه بر خشکسالی شدید، سرمازدگی و تنش دمایی خسارت قابل توجهی به بخش زراعی و باغی شهرستان وارد نمود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: فقر شدید علوفه در مراتع شهرستان از دیگر پیامد‌های عدم بارندگی مناسب در فصل بهار است و خشک شدن مراتع شهرستان در کنار افزایش شدید قیمت نهاده‌های دامی فشار مضاعفی را بر دامداران شهرستان وارد کرده است.

رودسرابی بیان کرد: حمایت همه جانبه از کشاورزان و دامداران در شرایط موجود، مانند تمدید تسهیلات کشاورزان همراه با بخشودگی سود کار مزد وجریمه وام‌های دریافتی، پرداخت قریب الوقوع تسهیلات سرمایه در گردش برای کشاورزان و دامداران، اختصاص ماهانه جو یارانه‌ای برای دامداران شهرستان، خرید تضمینی دام سبک عشایر و توزیع ماهانه کنسانتره یارانه دار بین دامداران شهرستان بعنوان اقدامات حمایتی دولت است و برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت بیشتر به بهره برداران می‌بایست میزان حمایت‌های انجام شده تا سطح مطلوب افزایش پیدا کند.

او با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مقابله با خشکسالی به وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: این اعتبار به منظور تامین اضطراری آب کشاورزی از طریق لایروبی، مرمت و بازسازی قنوات، تاسیسات و تجهیزات آبی شبکه‌های آبیاری، ایستگاه‌های پمپاژ مرمت وبازسازی کانال‌های عمومی، استخر ذخیره آب، پوشش انهار و انتقال آب با لوله اختصاص یافته است.

انتهای پیام// ع. ظ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.