سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحولات سودمند در انتظار باغات انگور خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: با تلاش‌های چند ساله، کشت انگور در خوشاب با روش‌های نوین به سرعت در حال گسترش و تحول می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به رتبه اول خوشاب در سطح زیر کشت انگور دیم خراسان رضوی گفت: حاصل دو سال کار ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی ایجاد بیش از یکصد هکتارباغ انگور به روش نوین است که با حمایت‌های انجام شده و در حال انجام، توسعه کشت انگور به روش‌های نوین به سرعت در حال گسترش می‌باشد.

او افزود: افزایش عملکرد تسهیل در عملیات هرس، کود پاشی، سم پاشی، آبیاری وبرداشت انگور از مزیت‌های احداث باغات انگور به روش‌های نوین بویژه داربستی هست که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: ارائه تسهیلات، آموزش، مشاوره و کمک به تامین نهال مناسب به عنوان برنامه‌های حمایتی در جهت توسعه باغات نوین انگور در سال ۱۴۰۰ بوده است.


بیشتر بخوانید


ابراهیم رودسرابی بیان کرد: در هفته دولت هم افتتاح دو پروژه احداث باغ انگور داربستی را خواهیم داشت که با استفاده از تسهیلات کم بهره به مرحله بهره برداری رسیده اند.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۷ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال تسهیلات خرید انواع اداوات و ماشین آلات بخش کشاورزی ودامی به خوشاب ابلاغ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تاکید کرد: این تسهیلات با بهره ۱۵ درصد و مدت بازپرداخت ۵تا ۶ساله به کشاورزان پرداخت می‌گردد.

ابراهیم رودیرابی اظهار کرد: از محل تسهیلات ابلاغی تاکنون ۲۱ نفر کشاورز متقاضی خرید تراکتور جهت دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده اند که باتوجه به سهمیه خوشاب این تعداد تا پایان سال به بیش از ۵۰ فقره تسهیلات خرید تراکتور افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام//ع. ظ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.