سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام گلستانی ها در طرح تامین مسكن جوانان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: پویش "درروستا می‌مانیم و به روستا برمی گردیم" با ثبت نام حدود ۱۷ هزار گلستانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طرح تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، طرح ابتکاری بنیادمسکن استان گلستان است.

او ادامه داد: این طرح اهدافی مانند، کمک به جهش تولید و عرضه مسکن در روستاها، کنترل قیمت زمین و مسکن در روستاها، کمک به توسعه و عمران روستاها، کمک به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد روستاییان، ماندگاری روستائیان و مهاجرت معکوس به روستا‌ها و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهر‌ها را دنبال می‌کند.

حسینی گفت: همچنین، جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تامین مسکن جوانان، زوج‌های جوان، مستاجران و علاقه‌مندان سکونت در روستا‌ها و مقابله و پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی در حوادث غیرمترقبه با نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های فرسوده روستایی از اهداف دیگر این طرح است.

این مقام مسئول گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه با ۲۷ دستگاه اجرایی و دفتر امور روستایی استانداری گلستان برنامه ریزی شده است.

او گفت: در مرحله اول با انتخاب ۲۰۰ روستای هدف و ثبت نام متقاضیان آغاز شده است.

حسینی گفت: تاکنون حدود ۱۷ هزار متقاضی در این طرح ثبت نام کرده اند.

او گفت: مقرر است این طرح، به ۲ روش خودمالکی شامل افرادی که زمین برای ساخت مسکن دارند با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیونی و افرادی که زمین در روستا‌ها ندارند، با تامین زمین و تسهیلات تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان که ۸۰ درصد آن قرض الحسنه است، اجرایی شود.

او در پایان گفت: پایش حدود ۱۷ هزار متقاضی این طرح که ثبت نام آن در روز ملی ازدواج (سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س) به پایان رسیده است از عید قربان تا عید غدیر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.