سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف از اراضی موات اشکذر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: ۶۸۸ هزار مترمربع از اراضی موات در اشکذر یزد رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد جواد زارع بیدکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: اراضی موات با همت دادستانی و با گزارشات واصله مردمی و همچنین حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی این شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

او افزود: حفاظت و صیانت از اراضی ملی از اولویت‌های دستگاه قضا بوده و با زمین خواران و متصرفان انفال، به همین منظور برخورد قاطع و قضایی صورت می‌گیرد.

این مقام قضایی اظهار داشت: برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز از مهم‌ترین محور‌های فعالیت دادستانی اشکذر است.

او نقش مردم را در حفاظت از اراضی ملی مهم دانست و تصریح کرد: نقش مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع از اهمیت شایانی برخوردار است و می‌توان گفت که حضور مردم در صحنه مهمترین رکن است.

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه اراضی ملی بخشی از اموال عمومی و متعلق به همه مردم است، افزود: در دوره تحول دستگاه قضایی هیچگونه اغماض و مماشاتی در برخورد با متصرفین غیرقانونی اراضی ملی و دولتی وجود ندارد و در این خصوص تمامی ادارات و دستگاه‌های متولی باید با همکاری هم در سطح شهرستان از انجام اینگونه موارد غیرقانونی جلوگیری کرده و هوشیاری لازم را داشته باشند.

شهروندان هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی ملی را به شماره ۱۵۰۴ (یگان حفاظت منابع طبیعی) یا دادستانی شهرستان اشکذر اطلاع دهند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.