سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به موسسات قرآنی پرداخت شد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به موسسات قرآنی در کشور پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست مشترک با مدیران موسسات قرآنی زنجان به موضوع پیگیری بیمه فعالان قرآنی و یکپارچه سازی فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: همه ما به دنبال تقویت بیشتر موسسات قرآنی هستیم و معتقدیم با همدلی و هم افزایی می‌توان مشکلات موسسات قرآنی کشور را کاهش داد.

او ادامه داد: از یکپارچگی و انسجام بیش از پیش موسسات قرآنی مردم نهاد خرسند هستیم و تلاش کردیم که در این زمینه نقشی امیدآفرین در جهت حفظ و تقویت مجموعه‌های فعالیت‌های مردم نهاد قرآنی ایفا کنیم.

فقهی زاده تاکید کرد: با برنامه ریزی صحیح و شفاف می‌توان به رویکرد مطلوب در حوزه تعامل مثبت با یکدیگر دست پیدا کرد و بر اساس مفاهمه قانونی بر مشکلات فائق آمد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده برای موسسات قرآنی کشور گفت: در گام اول با پیگیری‌های مستمر معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با عنوان تسهیلات به موسسات قرآنی پرداخت شد و در تلاش هستیم تا با افزایش اعتبارات و تسهیلات، در گام دوم شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های اثرگذار موسسات قرآنی کشور باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود همه اتفاق‌ها به ویژه شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مراکز و موسسات قرآنی، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مردمی شاهد راه‌اندازی یک نهضت ملی برای وارد کردن قرآن در شئون زندگی مردم باشیم.

فقهی‌زاده با بیان اینکه سهمیه فعالان قرآنی بالاترین سهمیه صندوق فرهنگ و هنر بوده است افزود: سعی ما بر این است که امسال این عدد با وجود افزایش ۲ برابری هزینه‌ها به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.