سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی امیری: کاروان المپیک ایران کام ملت را شیرین می‌کند/ از فدراسیون‌ها و قهرمانان حمایت کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد آخرین وضعیت کاروان المپیکی ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم بدرقه اولین گروه از ورزشکاران ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار داشت: آن چیزی که امروز قابل مشاهده است، تلاش چند ساله ورزشکاران و مسئولان فدراسیون‌ها بود. امسال المپیک شرایط ویژه‌ای دارد زیرا ویروس کرونا شرایط سختی را در یک سال و چند ماه گذشته به ما تحمیل کرد. با این وجود قهرمانان ما با تلاش حداکثری از این بحران عبور کردند.

او افزود: فدراسیون‌ها و ورزشکاران ما ۶۸ سهمیه کسب کردند که به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد، در ۶۶ سهمیه ورزشکاران به المپیک اعزام خواهند شد. به طور کلی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، سازمان برنامه و بودجه، وزارت خارجه، وزارت کشور، وزارت ارشاد و رسانه‌ها کمک کردند تا این کاروان با کمترین دغدغه در توکیو حاضر شود.

صالحی امیری ادامه داد: کاروان ایران کام ملت را شیرین خواهد کرد. قبل از نیمه مرداد ماه شاهد درخشش قهرمانان ایران خواهیم بود. همه امکانات و ظرفیت‌های لازم در دهکده آماده شده و تا آخر هفته اکثریت کاروان ایران به توکیو اعزام خواهد شد.

او اضافه کرد: ما وظیفه داشتیم از فدراسیون‌ها و قهرمانان حمایت کنیم. در مجموع ۹۰ میلیون تومان به تمام افرادی که کسب سهمیه کردند، پرداخت شد. سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها کمک کردیم و در ۴ ماهه نخست امسال هم ۵۰ میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم. با کمک دولت و سازمان برنامه و بودجه یک ميليون یورو را تامین کردیم تا کاروان ایران با کمترین دغدغه راهی توکیو شود. پاداشی که به مدال آوران المپیک توکیو پرداخت خواهد شد، به یورو خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.