سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۷۰ دانشجو و معلم، داوطلب آموزش برای ارتقای تحصیلی دانش آموزان قزوینی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای اجرای برنامه ترمیم یادگیری دانش‌آموزان، تا کنون ۳۷۰ دانشجو و معلم به صورت داوطلبانه و جهادی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسینی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از برنامه‌های ویژه امسال برای ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان ترمیم یادگیری دانش‌آموزان است که در همین زمینه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین بسیج دانشجویی، دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش امضا شده است.

وی افزود: در این برنامه، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که علاقه‌مند به حضور در دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند به آموزش هستند، می‌توانند به صورت جهادی و داوطلبانه در این زمینه ورود کنند.

به گفته وی، تاکنون حدود ۲۲۰ دانشجو برای برگزاری کلاس‌ها به صورت داوطلبانه و جهادی اعلام آمادگی کرده‌اند.

حسینی یادآور شد: بر این اساس ۹ جلسه آموزشی در دروسی که دانش‌آموزان در آن دچار افت تحصیلی شده و یا در سطح مناسب قرار ندارند، برگزار می‌شود که امیدواریم خروجی آن ارتقای سطح دانش‌آموز و افزایش آمادگی آنان برای ورود به پایه بالاتر باشد.

وی اذعان داشت: در کنار آن، فراخوانی هم به معلمان داشتیم تا کسانی که داوطلب هستند در این حوزه ورود یابند.

وی افزود: حدود ۱۵۰ معلم داوطلب شدند تا هفته‌ای دو روز بیایند خدمت کنند.

به گفته وی، این افراد ساماندهی می‌شوند تا از مرداد ماه ۹ جلسه در طی پنج هفته برای دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی بگذارند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش از برگزاری دوره‌های جبرانی در بستر شاد با استفاده از ظرفیت معلمان توانمند و داوطلب هم گفت و افزود: در این راستا شش گروه ایجاد و دانش‌آموزانی که نیاز به آموزش دارند در این گروه‌ها اضافه می‌شوند تا در این فضا آموزش‌های جبرانی نیز برگزار شود.

حسینی، برخوردار نبودن برخی از دانش آموزان از گوشی هوشمند و نبود آموزش‌های حضوریرا از دلایل افت تحصیلی داشن آموزان بیان کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.