سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت سیل به راه‌های روستایی جنوب کرمان

معاون راهداری جنوب استان کرمان گفت: وقوع سیل ناشی از بارش شدید باران در مناطق کوهستانی جنوب کرمان به راه‌های روستایی خاکی خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی رئیسی معاون راهداری اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بروز ناپایداری‌های جوی در جنوب کرمان، تیم‌های راهداری در هفت شهرستان جنوبی از هفته پیش به صورت آماده باش حاضر هستند تا در صورت بروز حوادث ناشی از سیلاب و طوفان شن، عملیات راهداری موثری را در حوزه راه‌های جنوب کرمان انجام دهند.

او افزود: بارش باران شدید و کوتاه مدت از نشانه‌های اینگونه سامانه‌ها است که مناطق پایین دست و جاده‌ها را هم تحث تاثیر قرار می‌دهد.

رئیسی با بیان اینکه روان آب‌های حاصل از بارش در مناطق کوهستانی به بستر جاده‌های کوهستانی وارد شده، تصریح کرد: بارش باران به ویژه در مناطق کوهستانی قلعه گنج، ساردوئیه، جیرفت و عنبرآباد سبب خسارت به راه‌های روستایی و تخریب بستر و آب شستگی حاشیه محور‌ها شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان بیان کرد: در یک ماه قبل، بیش از ۳۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی جنوب کرمان به منظور تردد آسان‌تر مردم تیغ زنی شد که با بارش‌های سیل آسای دو روز گذشته این مسیر‌ها مجددا نیاز به تسطیح و تیغ زنی دارند.

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر تا یکشنبه این سامانه بارشی در جنوب کرمان فعال است، افزود: بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ زنی دارد که به علت احتمال تخریب مجدد و بیشتر، عملیات تیغ زنی راه‌های روستایی بلافاصله پس از اتمام بارندگی انجام خواهد شد.

 او با اشاره به انجام عملیات تنقیه و بازگشایی دهانه پل‌ها در محور‌های ارتباطی در ۳ماه قبل افزود: حجم زیاد سیلاب در فاصله زمانی کوتاه، خطراتی را برای پل‌ها ایجاد می‌کرد که با همت راهداران و استفاده از دستگاه‌های راهداری بستر رودخانه‌ها و پل‌ها در بخش قابل توجهی از ابنیه فنی محور‌های حوزه استحفاظی به نحو مطلوبی انجام شده که ماحصل آن نبود خسارت در بارندگی‌ها است.

رئیسی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی جنوب کرمان در زمان طوفان در معرض خطر ورود شن‌های روان است، تصریح کرد: با اعزام اکیپ‌های راهداری در محور رودبار جنوب به سمت ایرانشهر و دلگان و محور کهنوج -قلعه گنج به سمت رمشک و محور قلعه گنج_جاسک، این محور‌ها با تلاش عوامل راهداری رصد و محدوده‌هایی که ایجاد شن زدگی در سطح راه و ورود شن‌های روان شده باشند، پاکسازی می‌شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از مردم، دهیاران و شورا‌های روستا‌ها خواست: مشکلات ناشی از سیلاب را در حوزه راه‌های روستایی، روستا‌های خود را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل این اداره کل در هر ساعت از شبانه روز اطلاع دهند تا با جمع بندی و تامین ماشین آلات راهداری و بازدید از میزان خسارت و اولویت بندی مناطق خسارت دیده انجام عملیات راهداری در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.