سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کلاهبرداری با حک اینستاگرام در همدان

رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: کلاهبرداری از افراد با روش حک اینستاگرام و ارسال درخواست کمک به فالور‌ها (دنبال کننده) در استان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: در یک هفته گذشته چندین پرونده در زمینه کلاهبرداری از شهروندان، در پلیس فتا همدان تشکیل شد که بررسی‌ها گویای استفاده از شیوه حک اینستاگرام و ارسال پیام کمک مالی است.

او افزود: در این شیوه فرد متخلف اقدام به حک شبکه اجتماعی از جمله تلگرام یا اینستاگرام فرد می‌کنند سپس اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره حساب برای واریز می‌کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: دنبال کننده ها پس از دریافت پیام با این تفکر که از سوی دوستشان ارسال شده اقدام به واریز وجه درخواستی به شماره حساب اعلامی می‌کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس فتا تشکیل شد فرد کلاهبردار پیامکی با این مضمون «در سانحه رانندگی دچار خسارت شده و هم اینک در تعمیرگاه حضور و نیاز فوری به پول دارم» برای فالور‌های(دنبال کنندگان) اینستاگرامی کرده و از کاربران درخواست واریز وجه کرده است.

او از شهروندان خواست در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی پیش از واریز وجه با مخاطب به صورت تلفنی تماس برقرار کنند و صحت این موضوع را جویا شوند و پس از اطمینان، وجه درخواستی را واریز کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان عنوان کرد: فعالان در شبکه‌های اجتماعی برای پیگیری از حک شدن، رمز تایید ۲ مرحله‌ای احراز هویت را فعال کنند و در صورت اطلاع از حک شدن شبکه اجتماعی خود اقدام به اطلاع رسانی موضوع به دوستان و آشنایان و جلوگیری از کلاهبرداری افراد سودجو از این طریق شوند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: علاوه بر در جریان گذاشتن دوستان و آشنایان با هدف جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران، باید مراتب در کمترین زمان به پلیس فتا گزارش شود تا اقدام لازم برای شناسایی متخلفان و دستگیری آن‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.