سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

پیش بینی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال ایثارگران

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال ایثارگران پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در شهرکرد گفت: وام قرض الحسنه اشتغال امسال از ۵۰ مییلون به ۱۰۰ میلون تومان افزایش یافت و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سر فصل‌های اعتبارات اشتغالزایی برای اشتغال ایثارگران پیش بینی شده است.

او به ۹۷ هزار نفر ایثارگر مشمول قانون اشتغال و دریافت حقوق از بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: ۴۵ هزار نفر از ایثارگران هم مشمول احکام نیرو‌های مسلح هستندو حقوق خود را از این نیرو‌ها دریافت می‌کنند.

پاکدل به پرداخت کمک معیشت ۱۰ میلیون ریالی برای ۳۸ هزار نفر ایثارگران فاقد شغل و درامد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این افراد بر اساس برنامه ریززی انجام شده و از ابتدال امسال حداقل حقوق کارکنان را دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تبدیل وضعیت ایثارگران خبر دادو گفت: با ایجاد کارگروه‌های تخصصی شرایط تغییر وضعیت ایثارگران در سازمان‌ها، نهاد و دستگاه‌های دولتی پیگیری شده است و فرایند آن در سطوح مختلف در حال اجراست.

پاکدل همچنین از آماده شدن زمین مورد نیاز برای احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران خبر داد وافزود: با افزایش تسهیلات مسکن در روستا‌ها از ۶۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون، در شهرستان‌ها از ۱۰۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون و در مرکز استان‌ها از ۱۲۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان شرایط خانه دار شدن این قشر از جامعه تسهیل شده است.

او گفت: در ساخت و ساز این واحد‌های مسکونی متقاضیان از پرداخت حد انشعابات و پروانه ساخت معاف هستند و نیز آماده سازی زمین مورد نظر بر اساس منطق بندی سال ۱۳۶۹ محاسبه و دریافت می‌شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جانبازان بالای ۲۵ درصد، همسران و فرزندان شهدا مشمول دریافت زمین و جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و والدین شهدا مشمول دریافت تسهیلات مسکن هستند.

به گفته محمود پاکدل، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در ساخت و ساز‌های مسکن ملی بهره مندی خانوداه ایثارگران و شهداء مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.