سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گم شدن ۵ نفر در سیل کرمان/ پیکر بی جان ۳ نفر پیدا شد

طی دومین روز از عملیات امدادونجات در مناطق سیل زده کرمان، با تلاش امدادگران هلال احمر اولین جسد از مفقودین حادثه سیل در حوالی سد بافت پیدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی معابر طی دیروز جمعه در برخی از مناطق این استان گفت: در ادامه امدادرسانی‌های انجام شده، عملیات جستجو برای پیدا کردن ۵ مفقودی از سر گرفته شد و نیرو‌های هلال احمر صبح امروز اولین جسد را در حوالی سد بافت پیدا کردند.

او به اعزام ۷ تیم امدادونجات در شب گذشته به روستای کیسکان برای پیدا کردن مفقودان اشاره کرد و افزود: صبح امروز ۴ تیم امدادونجات و آنست از مرکز استان و شهرستان سیرجان به شهرستان بافت اعزام شده اند.

پیکر بی‌جان ۲ نفر از ۵ مفقودی سیل در بافت کرمان پیدا شد

فرماندار بافت با اشاره به سیل عصر روز گذشته منطقه کیسکان این شهرستان گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده پیش‌بینی می‌شود پنج نفر در جریان عبور سیل مفقود شده باشند که از این تعداد پیکر بی جان ۲ نفر صبح امروز پیدا شد.

مجید زند اقطاعی  افزود: پیکر بی جان یک مرد و زن که در روستای میانده کیسکان درگیر سیل شده بودند حوالی روستای ده زارچی و بیدشک با فاصله ۲ کیلومتر از یکدیگر پیدا شدند.

وی اظهارداشت: ساعت پنج تا ۶ عصر روز گذشته در منطقه کیسکان با توجه به بارش‌های سیل آسای رگباری سیلاب جاری شد و سه خودرو را با خود برد که از این سه خودرو سرنشینان یک خودرو نیسان خود را نجات دادند و خودرو را آب با خود برد.

فرماندار بافت ادامه داد: سرنشینان خودرو دیگر نیز توسط افراد حاضر در صحنه نجات پیدا کردند در حالی که یک خودرو پژو به اتفاق سرنشینان که از تعداد دقیق آن‌ها اطلاعی در دست نیست گرفتار سیلاب شدند.

وی اظهار داشت: خودرو‌های گرفتار در سیلاب حدود چهار تا پنج کیلومتر در آب غوطه ور می‌شود و در نهایت قطعه‌هایی از این خودرو‌ها شب گذشته توسط تیم جست و جو در مناطق مختلف به دست آمد.

زند اقطاعی تاکید کرد: تیم‌های جست و جو همچنان درصدد یافتن پیکر سایر مفقودان سیل روز گذشته منطقه کیسکان هستند.

فرماندار بافت همچنین به بازگشایی محور رابر - بافت که عصر روز گذشته به دلیل بارش باران و در نهایت جاری شدن سیلاب برای مقطعی بسته شده بود اشاره و تصریح کرد: این محور به مدت یک ساعت بسته بود.

وی از مردم خواست هشدار‌های هواشناسی و مسئولان را جدی بگیرند و طی امروز و فردا از توقف و گذر در محل مسیل‌ها خودداری کنند.

فرماندار بافت افزود: طبق اعلام هواشناسی بارش باران‌های رگباری امروز نیز در مناطق مختلف استان از جمله شهرستان بافت دور از انتظار نیست.

پیکر ۳ نفر از پنج مفقودیِ سیل بافت پیدا شد

رضافلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان درباره آخرین وضعیت جستجوی مفقودین سیل شهرستان بافت گفت: در پی بارندگی‌های شدید، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل ۵ نفر مفقود شده اند.

او با اعلام این خبر که تا کنون پیکر سه نفر از این افراد پیدا شده است، افزود: مفقودین همه بومی منطقه بوده اند و پیکر سه مفقودی در منطقه کیسکان، ده زارچی و بیدشک پیدا شده اند.

فلاح تصریح کرد: اکنون با حضور نیرو‌های هلال احمر از سیرجان، کرمان و بافت و عملیات جستجو و نجات برای یافتن دو مفقودی دیگر ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: از روز گذشته باتوجه به بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها از همان ساعات اولیه عملیات امدادونجات نیرو‌های امدادی در ۲۱ روستا در شهرستان‌های بافت، بردسیر، رابر، راور، سیرجان، زرند، راین و ماهان آغاز شد و تا پایان فعالیت سامانه بارشی همچنان امداد و نجات ادامه خواهد داشت.

نیرو‌های سپاه، نیروی انتظامی و نیرو‌های مردمی در این عملیات همیار جمعیت هلال احمر هستند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.