سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵۰ زندانی در مهاباد صاحب شغل شدند

رئیس زندان مهاباد گفت: ۳۵۰ نفر از زندانیان این شهرستان طی ۲ سال گذشته صاحب شغل شده و امرار معاش خانوار‌های خود را تامین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، داریوش بخشی رئیس زندان مهاباد اظهار داشت: زندان مهاباد به لحاظ اشتغالزایی زندانیان با توجه جمعیت محکومان، رتبه نخست آذربایجان غربی را در اختیار دارد که با همت دادگستری با ارائه تسهیلات صندوق کارآفرین امید و حرفه آموزی مربیان سازمانی فنی و حرفه‌ای بدست آمده است.

او افزود: هر هفته بیش از ۵۰ پرونده زندانیان برای بررسی و ارفاق‌های قانونی جهت کاهش زمان حبس و همچنین مرخصی در راستای حفظ بنیاد خانواده بررسی می‌شود.

رئیس زندان مهاباد تصریح کرد: اشتغال زایی برای زندانیان و محکومان یکی از اقدامات مهم و اولویت‌های دستگاه قضا به شمار می‌رود که برای این مهم، هدف گذاری بسیار خوبی نیز ترسیم شده است.

بخشی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان باید در اولویت باشد گفت: هم اکنون ۵۸۷ خانوار زندانی این شهرستان تحت حمایت انجمن حامیان زندانیان هستند که بین آن‌ها بسته‌های معیشتی توزیع و انواع حمایت‌های مادی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه فقر اعتقادی، فقر فرهنگی و فقر اقتصادی سه مولفه اصلی زندانیان این شهرستان است، اضافه کرد: ۱۸۰ زندانی نیز روزانه قرص متادون مصرف می‌کنند که هزینه آنان ماهانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.