سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش میزان ابتلا به کرونا با فعالیت‌های بدنی

کارشناس سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فعالیت بدنی و ورزش منظم و استاندارد، میزان ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  نرگس باباخانی کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از عوامل خطر در ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان چاقی و اضافه وزن است به گونه‌ای که افراد دارای اضافه وزن ۲ برابر بیشتر از افراد دارای وزن متعادل در خطر بستری شدن در بیمارستان در صورت ابتلا به ویروس کرونا هستند.

او اضافه کرد: ورزش و فعالیت بدنی با افزودن به توان قلبی و تنفسی و تاثیر بر کاهش اضافه وزن و چاقی به عنوان یکی از عوامل وخامت کرونا در کنترل بیماری کووید ۱۹ موثر است.

کارشناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: انجام فعالیت بدنی با روش‌های مختلف از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، کار‌های روزانه، ورزش و تفریحات فعال نظیر فوتبال و بازی‌های بومی محلی مناسب است.

باباخانی تاکید: فعالیت بدنی در فرایند کار مانند کار بدنی در کشاورزی، حمل وسایل همچنین فعالیت بدنی با شدت متوسط شامل فعالیت‌هایی که حداقل ۱۰ دقیقه به طور مداوم طول بکشد و موجب افزایش اندک تنفس و ضربان قلب شود نیز توصیه می‌شود.

او بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های بدنی با شدت بالا اشاره کرد و گفت: فرد تا چند ساعت پس از انجام ورزش و فعالیت بدنی با شدت بالا دچار افت ایمنی می‌شود.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ورزش شدید به ویژه در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی شلوغ و فضای بسته در شرایط بیماری کرونا دارای مضراتی بیشتر از فواید آن است که این روز‌ها باید از آن پرهیز شود.

باباخانی درباره مراحل انجام فعالیت بدنی گفت: گرم کردن بدن به مدت ۱۰ دقیقه قبل از آغاز فعالیت بدنی با انجام حرکات کششی و فعالیت هوازی ملایم مثل پیاده روی و سرد کردن پس از انجام فعالیت بدنی شامل ورزش سبک و حرکات کششی به مدت ۱۰ دقیقه باید مورد توجه قرار گیرد.

او در ادامه یاد آور: حرکات کششی سه تا چهار نوبت تکرار و هر بار با نگه داشتن به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه انجام شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.