سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهانی‌ها در سه ماهه نخست سال ۵ میلیارد مکعب گاز مصرف کردند

مديرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در فصل تابستان حجم زیادی از گاز در بخش تولید و صنعت استان مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش‌های خانگی، عمومی و صنعتی استان حدود ۵ میلیارد متر مکعب گاز مصرف شده، گفت: از این میزان ۴ میلیارد و ۲۸۷ میلیون متر مکعب مربوط به مصرف صنعتی و ۵۵۳ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و ۷۷میلیون متر مکعب نیز در بخش عمومی مصرف شده است.

او افزود: در سه ماهه اول سال سهم گاز طبیعی در بخش صنایع، مصارف عمده و نیروگاه‌ها ۸۷ درصد، در بخش خانگی ۱۱ درصد و در بخش عمومی ۲ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان کرد: طبیعتاً در فصل گرم سال مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی نظیر اماکن مذهبی، ورزشی، فرهنگی و... کاهش می‌یابد، اما حجم زیادی از گاز در بخش تولید و صنعت استان مصرف می‌شود لذا هر چقدر مصرف منطقی و صرفه جویی انرژی داشته باشیم، چرخه تولید استان  قوی‌تر خواهد شد.

علوی تامین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکان در رعایت الگو‌های مصرف برشمرد و عنوان کرد: افزایش تعداد مشترکان گاز در روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی تاثیر داشته است، اما قطعاً با رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می‌توانیم در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنیم.

 

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.