سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: به حمایت خود از روند صلح افغانستان ادامه می‌دهیم!

مشاور امنیت داخلی آمریکا مدعی شد: به پشتیبانی خود از مذاکرات برای دستیابی به یک راه حل سیاسی که صلح شایسته افغان‌ها را به ارمغان ‌آورد، ادامه می‌دهیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الیزابت شروود، مشاور امنیت داخلی آمریکا مدعی شد واشنگتن به درخواست پشتیبانی جدی از روند صلح افغانستان در منطقه و جامعه بین الملل ادامه خواهد داد.

مشاور امنیت داخلی آمریکا در جریان نشست ۱+۵ که در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد، گفت: ما به پشتیبانی از مذاکرات برای دستیابی به یک راه حل سیاسی که صلح شایسته افغان‌ها را به ارمغان ‌آورد و ایجاد یک پایگاه پشتیبانی منطقه‌ای و بین المللی قوی برای آینده افغانستان ادامه خواهیم داد.

او خاطرنشان کرد که اعضای نشست می‌توانند کار‌های مشترک بیشتری را انجام دهند تا اینکه به تنهایی یا به صورت دو جانبه برای رسیدگی به مسائل مورد علاقه مشترک همکاری کنند.

شروود اضافه کرد: ما به کمک‌های امنیتی خود به نیرو‌های دفاع ملی افغانستان و همچنین کمک‌های بشردوستانه به این کشور ادامه خواهیم داد. همچنین در نظر داریم اقدامات تهاجمی خود علیه گروه‌های تروریستی تهدید کننده  واشنگتن و کابل را در اولویت قرار دهیم.

خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان منجر به شعله ور شدن تنش بین نیرو‌های دولتی و طالبان شده است. طالبان مدعی است که توانسته تاکنون ۸۵ درصد از مناطق این کشور را به کنترل خود درآورد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیرو‌های افغان باید خودشان مسئولیت نبرد با طالبان را بر عهده بگیرند.

پیشتر، وزیر دفاع انگلیس نیز  در مصاحبه اختصاصی با دیلی تلگراف گفت دولت انگلیس با نیرو‌های طالبان در صورت ورود آن‌ها به دولت افغانستان همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.