سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی نخست وزیر و رئیس جمهور عراق با هیئت آمریکایی درباره خروج نیروهای این کشور

منابع عراقی اعلام کردند نخست وزیر و رئیس جمهور این کشور جهت بررسی سازوکار‌های خروج آمریکا از این کشور، با یک هیئت آمریکایی دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الرای، «برد مک گورک» هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا به همراه هیئتی به عراق رفته و با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص سازوکار‌های خروج نظامیان این کشور از خاک عراق گفتگو کردند.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول این جلسه، هماهنگی و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و آماده سازی برای برگزاری دور بعدی گفتگو‌های استراتژیک بین عراق و آمریکا مورد بحث قرار گرفت.

این دفتر در ادامه افزود: سازوکار‌های عقب نشینی نظامیان آمریکا از عراق نیز از مسائل مهمی بود که در این جلسه مطرح شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این دیدار وضعیت‌های منطقه‌ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نیاز منطقه به گفتگو و آرامش و نقش فزاینده عراق در این زمینه مطرح شد.

شبکه الفرات نیز در خبری دیگر اعلام کرد این هیئت آمریکایی بعد از دیدار با الکاظمی به کاخ ریاست جمهوری عراق رفته و با «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور دیدار کردند.

برهم صالح در این دیدار بر اهمیت کاهش تنش‌ها منطقه‌ای با تکیه بر گفتگو و همگرایی خوب تاکید و اعلام کرد امنیت عراق و حفظ ثبات آن یک عنصر موثر در منطقه برای آرامش و امنیت است.

پیشتر سرهنگ «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در عراق ادعا کرده بود این ائتلاف به حاکمیت عراق احترام می‌گذارد و اگر نخست وزیر عراق (مصطفی الکاظمی) از این گروه بخواهد که خاک عراق را ترک کنند آن‌ها حتما این کار را خواهند کرد و حضور تعداد معدودی از نیرو‌های باقی مانده در عراق بر اساس مذاکرات مداوم بین آمریکا و دولت این کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تا وقتی نظامیای آمریکا تو عراق باشن این شکور روی آرامشو نمیبینه
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
مرگ بر استکبار و استعمار