سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران در شرق هرمزگان/احتمال طغیان رودخانه های فصلی

بارندگی های تابستانی که از دیروز در مناطق شرقی هرمزگان آغاز شده است تا سه روز آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مجتبی حمزه نژاد،کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان  با اشاره به  فعال شدن سامانه بارشی در مناطق کوهستانی در شرق و شمال هرمزگان گفت: تا دوشنبه  هفته آینده همچنان با ماندگاری و تقویت سامانه فصلی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان تداوم دارد و دامنه فعالیت سامانه فصلی علاوه بر ارتفاعات در برخی نقاط مرکزی استان و مناطق دریایی نیز (با شدت کمتر) پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد با اشاره به شدت بارش در منطقه بشاگرد افزود: علاوه بر ارتفاعات شرقی و شمالی در ارتفاعات غربی نیز شرایط رگبار‌های تابستانه مهیا است.

او  افزود:در این مناطق وقوع تگرگ و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود، رگبار نسبتاً سنگین باران بصورت نقطه‌ای در برخی نقاط شرقی استان محتمل است و مردم از نزدیک شدن به دهانه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

حمزه نژاد با اشاره به تلاطم دریا در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان در این مدت افزود: شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و این  سرعت وزش باد، گاه در مناطق جنوبی جزیره لارک گاه به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد

انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.