سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت ۳ بیمار کرونایی در اردبیل/ ۴۴ بیمار جدید بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه روز گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در شبانه‌روز گذشته ۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

او افزود: با فوت ۳ نفر دیگر از مبتلایان، مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان به یک‌هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به ترخیص ۳۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل گفت: افزایش شمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۵۵ نفر، نشان دهنده خیز شیوع کرونا در این استان است.

او ادامه داد: شمار بیماران بستری و سرپایی کووید.۱۹ در سطح استان به شدت در حال افزایش است و با توجه به شدت چرخه شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل، حداقل ۹۰ درصد مردم، باید معتقد و عامل به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای توقف این فرایند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با هشدار به شیوع گسترده موج پنجم کرونا در استان طی روز‌های آینده اعلام کرد: با تایید موارد ابتلای قطعی به سویه دلتای ویروس کرونا در استان اردبیل، زنگ خطر شیوع خیز پنجم کرونا در این استان هم به صدا در آمده است.

او افزود: موج جدید شیوع کرونا که از جنوب و جنوب شرق کشور آغاز شده، به استان اردبیل نیز رسیده است و بر همین اساس، وضعیت شهر اردبیل در مقایسه با سایر شهر‌های استان به مراتب حادتر است و انتظار می‌رود که علاوه بر اردبیل، سایر شهر‌ها نیز در چند روز آینده وارد وضعیت قرمز شوند.

حبیب‌زاده تاکید کرد: با توجه به مشاهده سویه دلتای این ویروس موسوم به کرونای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد آن در سرایت پذیری و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله ۱.۵ متری، زدن ماسک و کاهش دورهمی دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.

او با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و سامانه‌های تهویه در رستوران‌ها، تالار‌ها و مراسم عروسی اظهار کرد: برای جلوگیری از ابتلای جمعی، رعایت ظرفیت سالن‌های آبدرمانی در سرعین، مشکین‌شهر و اردبیل و نیز ظرفیت تالار‌های عروسی در ایام پیش رو بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به قرار گرفتن شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت نارنجی بیان کرد: هم‌اینک شهرستان‌های گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز، خلخال و بیله‌سوار در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.