سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال پرونده ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی نیر به یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، پرونده ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی آماده و به یونسکو ارسال شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان نیر گفت: تهیه طرح جامع مطالعاتی گردشگری منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر با تعیین دقیق حریم انهار و چشمه‌ها با دقت هرچه تمام‌تر بعد از ۱۴ سال انجام شده است.

او افزود: پروژه‌هایی همچون بومگردی، هتل، تفریحی و اکوتوریسم در بولاغلار طراحی شده که آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در خصوص مجتمع تفریحی مروارید آزادی که بزرگترین مجموعه آبدرمانی استان است، گفت: طبق حمایت‌ها و همکاری‌های انجام شده و قول مساعد سرمایه‌گذار، تا دهه فجر ۱۴۰۰ این مجتمع افتتاح خواهد شد، به طوری که زیرساخت‌های مورد نیاز این مجموعه اجرا و یک واحد خدماتی در کنار سایت این طرح در حال عملیات داریم.

فلاحی با اشاره به پروژه بوم‌گردی و سایت تفریحی روستای شیران بیان کرد: در روستای کورعباسلو نیز یک هتل ۳ ستاره با ۷۵ درصد پیشرفت در حال اجرای عملیات عمرانی است.

او ادامه داد: محوطه تفریحی سیری در حقیقت زمان نیز در این روستا با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر اینکه آثار تاریخی، نشانه هویت هر منطقه و مایه جذب گردشگران است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، پرونده ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی آماده و به یونسکو ارسال شد.

فلاحی به تبلیغات گسترده در حوزه معرفی قابلیت‌های گردشگری منطقه در رسانه‌ها، نمایشگاه‌ها اشاره کرد و تداوم این موضوع را با همت جمعی قلمداد کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.