سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضای موجود در اسکله شهید باهنر، ظرفیت نگهداری ۳۰۰۰ کانتینر را به طور همزمان ندارد

فضای موجود در بندر شهید باهنر ظرفیت تعداد ۳۰۰۰ کانتینر را به طور همزمان ندارد و اظهار نظرها در این بخش به صورت کامل رد می‌شود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی پیگیری‌های به عمل آمده از سوی ناظر گمرکات  و مدیر کل گمرک شهید رجایی محموله‌های صادراتی این گمرک به صورت کانتینری بوده که اغلب میوه و تره بار است و با موافقت حمل یکسره توسط گمرک شهید باهنر با توجه به ماهیت کالا( مواد غذایی و فاسد شدنی ) جهت تسریع تشریفات خروج در همان روز اظهار، انجام و ترخیص می‌شود و ماندگاری کالای کانتینری در اسکله موضوعیت ندارد.

گفتنی است، فضای موجود در بندر شهید باهنر ظرفیت تعداد ۳۰۰۰ کانتینر را به طور همزمان ندارد.

همچنین فرایند ترخیص محموله‌های وارداتی در گمرک شهید باهنر، به صورت غیر کانتینری انجام می‌گیرد.

کالا‌هایی که از خارج از کشور وارد انبار‌های بنادر می‌شوند باید ظرف مهلت قانونی (سه ماه) توسط صاحب کالا از گمرک ترخیص شوند و در صورت عدم اقدام صاحب کالا به هر دلیل (عدم اخذ ثبت سفارش، عدم اخذ تخصیص یا تأمین ارز و یا حتی عدم ترخیص به صورت عمدی و ….) طبق ماده ٢٤ قانون امور گمرکی این گونه کالا‌ها مشمول مقررات متروکه شده و پس از اعلام فهرست آن‌ها توسط مرجع تحویل گیرنده کالا (انباردار) به گمرک، برای هر قبض انبار به طور جداگانه اظهارنامه متروکه تشکیل شده و پس از انجام تشریفات مربوطه اظهارنامه و کالا جهت فروش به سازمان اموال تملیکی تحویل می‌شود حقوق ورودی آن‌ها پس از فروش به حساب بیت المال واریز می‌شود.

بنابراین این کالا‌ها حتی در صورتی که عمدا توسط صاحب کالا ترخیص نشوند، مشمول مقررات قاچاق نمی‌شوند چه ثبت سفارش داشته باشند یا نداشته باشند.

براساس این گزارش با تاکید بر همکاری گمرک و دستگاه قضا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت رفع موانع تولید اعلام می‌دارد، این دو سازمان به عنوان دو بازوی مهم اقتصادی در جهت رفع موانع تولید هستند که با همکاری و همدلی در راستای اهداف اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بختیاریوند
۰۹:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۲
واردات خودروهای پاک باید برای هر شناسه ملی یا هر دو کد ملی آزاد آزاد باشند
این به نفع همه ماست
هم کردم و هم صنعت خودرو و هم کشورمان و هیچکدام زیان نخواهند دید