سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سپاه ۲۷مرکز تزریق واکسن در سیستان و بلوچستان افتتاح کرده است

رئیس بیمارستان نبی اکرم زاهدان گفت: ۲۷ مرکز واکسیناسیون برای مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عظیم جوانمرد رئیس بیمارستان نبی اکرم زاهدان گفت: کرونا خیز دیگری در سیستان و بلوچستان برداشت که نیاز به مدیریت صحیح برای کنترل این بیماری داشتیم.

 رئیس بیمارستان نبی اکرم زاهدان بیان کرد: ۲۷ مرکز واکسیناسیون برای مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان با مشارکت بسیج جامعه پزشکی، سپاه سلمان و دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این موج جدید برای مهار ویروس کرونا و انواع بعدی آن دلتا و دلتا پلاس که ترکیبی از نوع انگلیسی و چینی هستند نیازمند چند فاکتور از جمله نیروی انسانی، تخت، اکسیژن و داروی مورد نیاز بودیم همچنین خدماتی که نیاز بیماران کرونایی در حین و بعد بستری است که باید تمامی آن‌ها مدنظر قرار می‌گرفت.

رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان با تاکید بر اینکه پیشگیری و رعایت دستورالعمل ها  پایه اصلی جلوگیری از بیماری است خاطرنشان کرد: بر همین اساس بیمارستان ۷۶ تختخوابی نبی اکرم در سیستان و بلوچستان ابتدا تخت‌های مورد نیاز را از ۱۰ تا ۶۰ تخت برای خدمات دهی بهتر به بیماران کووید ۱۹ اضافه کرد و اکنون در اختیار آنان است.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر با اضافه کردن۲ دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری ظرفیت اکسیژن بیمارستان که قبل از این ۳۵۰ لیتر در دقیقه بود به یک هزار و ۶۰۰ لیتر افزایش یافت و همچنین بخش دیالیز این مرکز درمانی راه‌اندازی شد تا بیماران کرونایی در صورت نیاز از بیمارستان خارج نشوند.

جوانمرد بیان کرد: راه‌اندازی بخش pcr و تست تشخیص مولکولی جامع و کامل دیگر اقدامی بود که در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که این بخش دومین مرکز تست pcr در سیستان وبلوچستان به شمار می‌رود.

وی اظهارداشت: همچنین تامین تیم پزشکی و کادر مورد نیاز بیمارستان در این مدت در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس متخصص داخلی، عفونی ریه و فوق تخصص قلب برای خدمات‌دهی بهتر و قابل قبول در بیمارستان بکارگیری شد تا نیاز به دریافت کمک از بیرون نداشته باشیم.

رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان با تاکید بر اینکه بیمارستان ۷۶ تختخوابی نبی اکرم (ص) به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد ادامه داد: به غیر از توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و حفاظتی توسط قرارگاه قدس بین یگان‌ها و مکان‌هایی که نیاز داشتند چند کار دیگر در دستور کار قرار گرفت که با استعلام از دانشگاه علوم پزشکی نیاز‌ها را بررسی و حدود ۲۰۰ نیروی پزشکی از قسمت‌های مختلف سپاه در کشور فراخوان و به سیستان و بلوچستان اعزام شدند که هم‌اینک در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته‌اند.

جوانمرد در راستای کمبود تخت و نگرانی شهروندان نیز خاطرنشان کرد: هم‌اینک سه بیمارستان سیار تخصصی در خدمت مردم از استان‌های کرمانشاه، کرمان و مشهد بوده و در حالت استندبای هستند تا از طرف علوم پزشکی و استاندار دستور فعالیت آن‌ها در هر نقطه مورد نیاز عملیاتی شود، بیمارستان‌فوق نیز از استان کرمانشاه مستقر و در خدمت مردم قرار دارد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.