سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع تصرف ۳۰ هزار مترمربع از اراضی جنگلی نوشهر

۳۰ هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی و جنگلی منطقه چلندر شهرستان نوشهر با اجرای حکم قضایی آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با بیان اینکه امروز ۱۳ حکم قضایی با حضور دادستان نوشهر، در این منطقه اجرا شد، گفت: ۱۳ سرای دامداری غیر مجاز و آلاچیق چوبی در منطقه چلندر بخش مرکزی نوشهر تخریب و ۳۰ هزار مترمربع از عرصه‌های منابع طبیعی منطقه آزادسازی شد.

او بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان اراضی منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: یگان حفاظت با اجرای گشت و مراقبت مستمر از عرصه‌های منابع طبیعی و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با افراد سودجو و متجاوز به عرصه‌های ملی مقابله خواهد کرد و در این زمینه نیز هیچ گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

سنگاری مهمترین راه پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ساحلی را تهیه نقشه کاداستر دانست و گفت: برای تمامی اراضی ملی و ساحلی زیر پوشش این اداره کل در حال حاضر نقشه حدنگاری (کاداستر) تهیه شده است.

او افزود: ۵۳۴ هزار و ۳۲۸ هکتار اراضی ملی حد نگاری انجام گرفته که از این میزان ۱۱۰ فقره سند ترک برگ با مساحت ۳۳۰ هزار و ۷۷۶ هکتار صادر و مابقی اراضی ملی نیز در ادارات ثبت شهرستان در مرحله صدور اسناد تک برگ می‌باشد.

سنگاری گفت: حدنگاری ساحلی به طول ۱۳۷ کیلومتر و با مساحت ۸۲۲ هکتار انجام شد و برای ۳۱۰ هکتار نیز اسناد تک برگ صادر و مابقی در ادارات ثبت شهرستان در مرحله صدور اسناد تک برگ قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف، تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌توانند مراتب را با شماره تلفن ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ به اداره منابع طبیعی و یا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.