سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشان: امیدوارم تیم فوتبال پرسپولیس از تمام داشته‌های خود مقابل استقلال، استفاده کند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دیدار دربی حذفی توضیحاتی را بیان کرد.

حمید درخشان، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد دیدار دربی پنجشنبه شب میان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در چند بازی گذشته، خوب بوده است. پرسپولیس تلاش می‌کند تا امتیازات لازم را برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال به دست بیاورد. پرسپولیس تیمی است که هم خوب بازی می‌کند و هم بازیکنانش با تمام وجود کار می کنند. حسنی که این تیم دارد، این است که بازیکنانش متوجه شده اند در چه تیمی بازی می‌کنند. این موضوع برای رسیدن به قهرمانی بسیار حائز اهمیت است. پرسپولیس نسبت به تیم استقلال، تجربه بیشتری دارد و نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شده است. در حال حاضر، سرخ پوشان شرایط ایده آلی برای دربی دارند. همیشه این بازی، حساسیت خودش را داشته و خاص است. جام حذفی، با لیگ فرق می‌کند. لیگ ۹۰ دقیقه است، اما ممکن است در جام حذفی، بازی به وقت‌های اضافه یا ضربات پنالتی برود. این‌ها همگی بستگی به این دارد که چه تصمیمی برای برنده شدن در ۹۰ دقیقه یا وقت‌های اضافه و حتی ضربات پنالتی داشته باشند. ضربات پنالتی ۵۰ - ۵۰ است و همه چیز بستگی به شرایط روحی و روانی بازیکنان دارد. امیدوارم دیدار خوبی را شاهد باشیم و هر ۲ تیم فوتبال خوبی بازی کنند. باید بحث فنی در زمین مسابقه بیشتر باشد. برخورد فیزیکی در فوتبال وجود دارد، اما اگر قصدی در آن باشد، هم شکل بازی را خراب می‌کند و هم کیفیت بازی را پایین می‌آورد. امیدوارم دیگر شاهد برخورد‌هایی که در دربی‌های گذشته داشتیم، نباشیم. ان شاءالله یک فوتبال جوانمردانه و پاک را مشاهده کنیم. هوادارانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمی‌توانند به ورزشگاه بروند، پای گیرنده‌های تلویزیون، شاهد بازی جذابی باشند. فارغ از این که چه تیمی برنده یا بازنده می‌شود، امیدوارم شکل بازی این ۲ تیم به نحوی باشد که همه از دیدن آن، لذت ببرند.

او در مورد این که آیا انگیزه استقلال برای بردن این دیدار، می‌تواند کار شاگردان گل محمدی را سخت کند یا خیر، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم. معتقدم به هر اندازه که استقلالی‌ها انگیزه زیادی برای بردن پرسپولیس دارند، سرخ پوشان هم انگیزه‌های خاص خودشان را خواهند داشت. پرسپولیس، محکوم به برد مقابل استقلال است. قرمز‌های پایتخت باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مهم، به کار بگیرند. این که بگوییم انگیزه حریف بیشتر از پرسپولیس است، به اعتقاد من این طور نیست. پرسپولیس باید انگیزه اش مقابل استقلال، چند برابر باشد. پرسپولیس باید به قهرمانی در لیگ برتر فوتبال و جام حذفی برسد. این تیم باید به فکر قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا باشد. این که بگوییم انگیزه حریف از ما بیشتر است و بازی را شل بگیریم، به نظرم صحبت بیهوده‌ای است. در فوتبال حرفه ای، هیچ تیمی نباید انگیزه اش کم باشد و باید فقط به قهرمانی فکر کند. معتقدم پرسپولیس این انگیزه را دارد و باید تلاش کند که قهرمان جام حذفی شود تا دل هواداران را شاد کند. قانع نمی‌شوم که فقط در لیگ برتر به قهرمانی برسیم؛ دوست دارم در جام حذفی و همچنین در آسیا، دستمان به جام برسد.

او ادامه داد: فوتبالیست حرفه ای، نباید اشتباه کند. در لیگی که سطح بالا باشد، باید انگیزه برای بردن بیشتر از روز قبل باشد. نباید برای تیمی فرق کند که کدام تیم حریفش است، اگر به فکر قهرمانی باشد باید همه را ببرد. توصیه ام به بازیکنان پرسپولیس این است که هر روز باید انگیزه بیشتری برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند. هر جامی می‌خواهد برگزار شود، پرسپولیس باید در آن به قهرمانی برسد. این انگیزه را هر چقدر تقویت کنیم، می‌توانیم به قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا امیدوارتر باشیم.

پرسپولیس باید تلاش کند تا قهرمان جام حذفی شود

درخشان در مورد این که آیا پرسپولیس می‌تواند در نبود آل کثیر یا مغانلو، در خط حمله زهردار باشد یا خیر، گفت: پرسپولیس، بهترین خط دفاعی را دارد. آن‌ها هم تیم برتری هستند و هم در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند. پرسپولیس نیمکت خوبی دارد و بازیکنان تعویضی، می‌توانند جای بازیکنانی که مصدوم شده اند را پر کنند. پرسپولیس باید تمام تلاشش را بکند تا قهرمان جام حذفی شود. در توان پرسپولیس این را می‌بینیم که قهرمان این مسابقات شود، چون ابزار آن را دارد. پرسپولیس نیمکت، کادر فنی و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. امیدوارم سرخ پوشان بتوانند از همه داشته‌های خود در دربی استفاده کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد مهدی قایدی، ستاره این روز‌های آبی پوشان گفت: گل محمدی حتما استقلال را آنالیز می‌کند. استقلال تیم بسیار خوبی است و توانایی‌های بالایی دارد. گل محمدی باید نقطه قوت استقلال را کنترل کند و از نقاط ضعف این تیم استفاده کند. این موضوع به هوش کادر فنی پرسپولیس بر می‌گردد که کدام قسمت زمین را باید کنترل کند و از کدام قسمت بتواند به تیم حریف ضربه بزند. پرسپولیس باید تاکتیک خودش را به استقلال تحمیل کند. استقلال تیم بزرگ و قابل احترامی است و بازیکنان با کیفیتی دارد. بحث آنالیز همین است، باید دقت شود که تیم حریف در کدام نقاط ضعیف و یا قدرتمند است تا با نقشه و برنامه، به موفقیت دست پیدا کنند. پرسپولیس با یک تیم معمولی بازی نمی‌کند، استقلال بزرگ است و باید کادر فنی سرخ پوشان به خوبی این تیم را آنالیز کنند تا نتیجه خوبی بگیرند.

او ادامه داد: همان طور که در ابتدای صحبت‌های خود گفتم، دربی لیگ با جام حذفی زمین تا آسمان فرق می‌کند. بازی‌های حذفی، با ریسک بالا شروع نمی‌شود، بلکه با احتیاط و آرامش دنبال می‌شود. اگر در وقت‌های قانونی، ۲ تیم به گل نرسند، باید بتوانند در وقت‌های اضافه طرح و برنامه داشته باشند. پنالتی ریسک است و باید دید کدام تیم از روحیه بهتری برخوردار خواهد بود. همه این‌ها بستگی به کادر فنی دارد و این که ۵ نفری که برای زدن ضربه پنالتی انتخاب می‌شوند، شایستگی این را داشته باشند که به خوبی پنالتی بزنند. در جام حذفی، هر اشتباهی که مرتکب شوند، منجر به حذف می‌شود و به دور بعدی راه نخواهند یافت. در جام حذفی هم باید هوشیارانه و با دقت بازی کنند تا بتوانند بازی را ببرند.

در استقلال خط حمله و در پرسپولیس خط دفاع، می‌توانند تاثیرگذار باشند

درخشان در خصوص این که تاثیرگذار‌ترین بازیکنان ۲ تیم در دیدار فردا چه کسانی هستند، گفت: در استقلال خط حمله و در پرسپولیس خط دفاع، می‌توانند تاثیر گذار باشند. خط دفاع پرسپولیس می‌تواند موثر‌تر باشد، چون آن‌ها می‌توانند نتیجه بازی را حفظ و آن را مدیریت کنند.

او درباره این که آیا بازی در ۹۰ دقیقه به اتمام می‌رسد یا خیر، تصریح کرد: معتقدم که بازی به وقت‌های اضافه خواهد رفت و طولانی‌تر دنبال می‌شود. در این دیدار ممکن است محتاط بازی کردن، تاثیر گذار باشد.

درخشان در مورد پیش بینی خود از نتیجه این دیدار گفت: فکر می کنم نتیجه بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود، اما در مجموع شانس پرسپولیس برای برنده شدن بیشتر است.

او در مورد این که چه انتظاراتی از وزیر ورزش و جوانان دولت آینده دارد، اظهار کرد: انتظارم این است فرد متخصص در هر کاری، در رشته خودش باشد. باید وزیر ورزش و جوانان آینده، از جنس ورزش باشد و تحصیلات عالیه داشته باشد. هر شخصی که سرکار می‌آید باید با ورزش، عجین باشد. این که کسی از بیرون بیاید و غیر ورزشی باشد، راه به جایی نخواهیم برد و همین وضعیت فعلی برایمان پیش می‌آید. شک نکنید اگر وزیر ورزش آینده فرد ورزشی باشد، اتفاقات خوبی در فوتبالمان رخ خواهد داد. این که کسی تاریخ فوتبال را بداند، اسمش را نمی‌شود شخص ورزشی گذاشت. فرد ورزشی یعنی کسی که ورزش را با جان و دل لمس کرده و رشته تحصیلی اش بوده است. همه این‌ها ملاک است و این فرد می‌تواند به ورزش کشور کمک کند. باید دنبال فرد ورزشی بگردیم و کسی که بیشترین کارآیی را دارد، از وی استفاده کنیم. باید کار را به استادش بسپاریم تا همه چیز را درست کند. وقت آن رسیده که افراد متخصص را سرکار بیاوریم.

او در پایان صحبت‌های خود درباره این که آیا با اسکوچیچ می‌توانیم به جام جهانی فوتبال صعود کنیم یا خیر، گفت: روزی که اسکوچیچ را انتخاب کردیم، دنبال این بودیم که کدام بازیکنان خوب یا بد هستند؟! بازیکنان خوب داریم، اما اگر طرز تفکرمان این باشد که پس چرا اسکوچیچ را انتخاب کردیم، این‌ها مکمل یکدیگر هستند. هم بازیکنان خوبی داریم و هم اسکوچیچ به مسائل فنی تیم ملی می‌پردازد. وظیفه ما این است که از اسکوچیچ حمایت و به او کمک کنیم. بازیکنان لژیونر و با کیفیتی داریم که باعث افتخارمان هستند. موفقیت تیم ملی را باید به پای کادر فنی خوبمان، بنویسیم. بهترین کمک به اسکوچیچ این است که بهترین بازی‌های تدارکاتی را برای او فراهم کنیم. تیم‌های سختی در گروهمان قرار ندارند، اما نباید آن‌ها را دست کم بگیریم. هر تیمی که در گروهمان قرار دارد، می‌خواهد به جام جهانی صعود کند. دیدار‌های سختی در پیش داریم و همه تیم ها، با برنامه‌های خاص خود وارد این مرحله می‌شوند. می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم، چون بازیکنان خوبی در اختیار داریم.

او اشاره کرد: امسال بالاخره پرسپولیس می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا به مقام قهرمانی برسد. انتطارات زیادی از تیم داریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۵ تير ۱۴۰۰
داشته هاش داور و وزیر بودن که اونهام رهاش کردن خخخ
عمر دولت به پایان رسید خخخخ
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
پیر لنگی ، بیکار ، فقط حرف می زند .
امیر
۱۲:۲۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
استقلال ۲ لنگ۰