سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان:

سه شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت/ آغاز اعمال محدودیت های ویژه از فردا

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان از قرار گرفتن سه شهرستان این استان در وضعیت قرمز کرونایی و آغاز اعمال محدودیت های ویژه از فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد نادری فر,سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت:براساس آخرین بررسی ها و اعلام وزارت بهداشت، سه شهرستان نهاوند، ملایر و کبودرآهنگ استان همدان با تغییر شرایط از وضعیت نارنجی، در وضعیت قرمز همه گیری کرونا قرار گرفته اند.

او افزود: با توجه به قرمز شدن وضعیت سه شهرستان "ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ" به لحاظ همه گیری ویروس کرونا، اعمال محدودیت های ویژه و متناسب با شرایط از فردا(پنجشنبه) در این شهرستان ها آغاز می شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان اظهار داشت: برهمین اساس و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، ممنوعیت ورود و خروج خودرو در این سه شهرستان اجرا خواهد شد.

نادری فر افزود: همچنین محدودیت فعالیت برای کسب و کارهای گروه ۲ نیز در این سه شهرستان دوباره اعمال شده و فعالیت تالارها و رستوران ها و همچنین برگزاری هر گونه مراسم و تجمع نیز تا اطلاع بعدی ممنوع است.

او گفت:نحوه اعمال محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های نارنجی و قرمز به دنبال ابلاغ طرح جامع مدیریت هوشمند در همدان پیش‌بینی شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان افزود: این محدودیت ها طبق رنگ بندی در پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ترددها تقسیم شده که وضعیت سه گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند شیوع ویروس در هر شهر تعیین و اعمال ‌می شود.

نادری فر گفت: حضور حداکثر یک سوم کارکنان دستگاه های اداری در محل کار(دو سوم به صورت دورکاری) برای شهرهای با وضعیت قرمز الزامی است و برای دستگاههای ارایه کننده خدمات ضروری این محدودیت شامل ۵۰ درصد است.

او درباره مناطق با وضعیت نارنجی هم گفت: حضور تا دو سوم کارکنان دستگاه های ارایه دهنده خدمات در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسوول آن دستگاه است.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، شهرستان های "نهاوند، ملایر و کبودرآهنگ" در وضعیت قرمز، "همدان، تویسرکان، اسدآباد، درگزین و رزن" در وضعیت نارنجی و "فامنین و بهار" نیر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.